مجله اینترنتی ، مجله سبک زندگی ، مجله موفقیت ، کپشن ، مجله سلامت ، مجله فناوری ، مجله پیشرفت ، مجله آشپزی ، گردشگری....

واگذاری رایگان سگ،گربه و انواع حیوانات مجاز خانگی

چی فان درستاد ساماندهی اینترنتی وزارت ارشاد ایران ثبت گردیده است

و تمام مطالب و محتوای این وب سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد و فعالیت میکند.

پس از انتخاب حیوان خانگی مورد نظر برای دریافت فرم درخواست واگذاری رایگان حیوانات

اینجا کلیک کنید

پس از بارگزاری صفحه و بر روی دکمه قبول میکنم کلیک کنید.

و از قسمت نظرات درخواست خود را ارسال کنید.

افرادی که واجد شرایط نیستند به هیچ وجه درخواست ارسال نکنند.

۱۳۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

پرورش خلاقیت در کودکان ، 27 ترفند موثر و علمی

برای پرورش خلاقیت در کودکان چه اقداماتی انجام دهیم؟ بهترین ترفندها برای پرورش کودک خلاق چه ترفندهایی هستند؟ موثرترین راهکار ها برای پرورش خلاقیت در کودکان چه راهکارهایی هستند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

پرورش کودک خلاق بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. شما با انتخاب این روش پرورش و تربیت شرایطی پیش می‌آورید که کودک سوالات جذاب زیادی را درباره‌ی موضوعات مختلف بپرسد و در خلال این پرسش و پاسخ‌ها، تفکر خلاقانه را در کودک پرورش دهید. امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا به شما ترفندها و ایده‌هایی ارائه می‌دهیم که بتوانید با کمک آن‌ها جرقه‌های خلاقیت را در کودک ایجاد کنید.

خیلی از والدین، به صورت ناخودآگاه، آموزش مهارت‌های عملی زندگی کردن به کودک را به مهارت تفکر خلاقانه ترجیح می‌دهند. مثلا از نظر آن‌ها آموزش دوچرخه سواری، رعایت قانون و احترام گذاشتن به دیگران بسیار ضروری‌تر انجام کارها به روشی متفاوت و خلاقانه است. بابی وگنر، روانشناس بالینی در بوستون، در این باره می‌گوید: «کودکی که به روش فکر کردن خلاقانه عادت دارد، می‌تواند در زمان پیدا کردن راه حل یک مشکل، به راحتی از پروتکل‌ها پیروی کند و  در نهایت مسأله را حل کند. تفکر خلاقانه چیزی فراتر از روزهای کودکی است و در تمام زندگی به آن‌ها کمک می‌کند.

ممکن است شما فکر کنید خلاقیت فقط با کشیدن نقاشی، اجرای یک نمایش عروسکی یا تعریف یک داستان خنده‌دار ایجاد می‌شود؛ اما درواقع تمام لحظات زندگی روزمره‌ی شما و کودکتان فرصتی برای پرسیدن سوالات جذاب، مدل سازی تفکر خلاق و پرورش خلاقیت در ذهن او است. شاید باور نکنید اما تربیت کودک بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

 پرورش کودک خلاق ، 27 ایده موثر

25 ایده برای پرورش کودک خلاق

وقتی کودکتان برای حل یک مساله از شما کمک می‌خواهد بلافاصله جواب را به او ندهید. فرقی ندارد این سوال درباره‌ی تکالیفش باشد یا یک سوال عمومی مانند روش پیدا کردن یک دوست. به جای پاسخ دادن از او بپرسید که خودش چه فکری می‌کند و همه‌ی ایده‌ها، مخصوصا ایده‌های غیرمنتظره و خارج از چارچوب معمول فکری، را تحسین کنید.

با کودک خود بازی کنید اما از او نخواهید که در انجام بازی از شما پیروی کند. فرقی ندارد در حال شکار اژدها هستید یا در یک جعبه‌ی مقوایی به سمت ماه پرواز می‌کنید، در روند بازی دخالت نکرده، هیچ بخشی از آن را هدایت نکنید. اجازه دهید او در مسیر خلاقیت گام بردارد و بازی را خلق کند. دکتر وگنر می‌گوید: « این نوع از تعامل‌ها این پیغام را به کودک ارسال می‌کند که شما از فضای خلاقانه‌ی او حمایت می‌کنید و آن را در اولویت قرار می‌دهید.»

حتما بخوانید » آموزش اعضای بدن به کودکان 16 روش کاربردی و مفید و سریع

سعی کنید کارهای تعمیراتی منزل را به کمک آموزش‌های آنلاین انجام دهید. اگر کار طبق انتظار پیش نرفت با یک متخخصص تماس بگیرید، اصلا ایرادی ندارد که شما جواب همه‌ی سوال‌ها را ندانید. این روشی عالی برای مدل سازی مهارت‌های خلاقانه‌ی حل مساله در کودک است.

اجازه دهید کودکان کثیف شوند! فرزندتان را در زمان بارندگی بیرون بفرستید و او را تشویق کنید که در گل و لای راه برود، در گودال‌های آب بپرد و به شکلی بازی کند که سرشار از احساس آزادی و خوشبختی شود.

تبلت یا تلفن همراه خود را به کودکتان بدهید تا گرفتن عکس، ادیت و ذخیر کردن عکس‌ها را یاد بگیرد. سپس از او بخواهید تا از صحنه‌های مختلف و سوژه‌هایی که برایش جذاب هستند عکس بگیرد.

حتما بخوانید » آموزش اعضای بدن به کودکان 16 روش کاربردی و مفید و سریع

از کودکتان بخواهید تصور کند اگر از قدرت‌های عجیب داشته باشد چه کاری می‌کند. مثلا از او بپرسید: «اگر برای یک روز می‌توانستی نامرئی باشی، چه کارهایی انجام می‌دادی؟»

اگر قصد بازدید از یک موزه یا باغ پرندگان را دارید اپلیکیشن مخصوص آن را دانلود کنید تا قبل و بعد از بازدید همراه با کودکتان بتوانید آن را بررسی کنید. این روش برای گسترش یادگیری آن‌ها و ایجاد تفکر خلاقانه درباره‌ی تجربه پس از به پایان رسیدن یک اتفاق بسیار مفید است.

پرورش کودک خلاق با آشپزی

همراه با کودکتان شیرینی یا پنکیک بپزید. از دستورالعمل‌های ساده استفاده کنید یا دستورالعمل‌ها را تغییر دهید تا او بتواند به راحتی و با اشتیاق خودش کار را پیش ببرد. مثلا به جای شکر از چیپس شکلات سفید استفاده کنید یا کشمش را جایگزین عصاره‌های طعم‌دهنده کنید. ممکن است این تغییرات آنقدر خوب از آب در بیاید که دیگر سراغ دستورالعمل اصلی نروید.

پرورش خلاقیت در کودکان

از فرزندتان بخواهید که یک مشکل خانوادگی را حل کند. مثلا وقتی اتاق نشیمن همیشه نامرتب است از او بپرسید برای حل این مشکل باید چه کار کرد؟ به گفته‌ی دکتر وگنر این کار باعث ایجاد احساس مهم بودن در کودک می‌شود، برای حل خلاقانه‌ی موضوعات فرصت پیدا می‌کند و همچنین به او این امکان را داده‌اید که در مدیریت خانواده سهیم باشد.

حتما بخوانید » علت جویدن ناخن در کودکان و بزرگسالان چیست؟ +درمان 2021

همراه با کودکتان به انجام بازی مورد علاقه‌اش بپردازید اما او را تشویق کنید که قوانین جدیدی برای بازی تعیین کند. با این کار او احساس می‌کند که این یک بازی جدید است و بیشتر از آن لذت می‌برد.

از فرزندتان سوالاتی بپرسید که افق‌های فکری‌اش را باز می‌کند. مثلا از او بپرسید «اگر بتواند به هر کودکی که در دنیا وجود دارد یک هدیه بدهد، چه هدیه‌ای را انتخاب می‌کند؟»

برای ایجاد تجربه‌های متفاوت از فعالیت‌های روزمره، تغییراتی ساده ایجاد کنید. مثلا صبح‌ها که صبحانه می‌خورد، برای رفتن به مدرسه آماده می‌شود یا شب که باخانواده در حال خوردن شام هستید موسیقی پخش کنید. حتی می‌توانید از او بخواهید که موسیقی را انتخاب کند و همه با هم به آن گوش کنید.

برای برگشتن از مدرسه یا فروشگاه مسیرهای جدید انتخاب کنید.

حتما بخونید » تربیت کودکان شاد و موفق 10 قدم علمی و موثر 2021

خرید مواد غذایی را همراه با کودک انجام دهید و از او بخواهید دنبال یک میوه، سبزی یا خوراکی‌ای باشد که تا به حال نخورده است. سپس یک دستور غذای جالب پیدا کنید و با آن خوراکی جدید همراه با هم شام بپزید.

همراه با فرزندتان به پیاده روی بروید و او را به جمع‌آوری سنگ، شاخه، گل و موارد طبیعی تشویق کنید. وقتی به خانه برگشتید با چیزهایی که جمع کرده است یک داستان بسازید یا کاردستی درست کنید.

پرورش کودک خلاق
پرورش کودک خلاق

فعالیت‌های فوق برنامه عالی هستند اما باید به فرزندتان زمان بدهید که فعالیت‌های غیرساختاری هم داشته باشد. کمی وقت برای بازی‌های خلاقانه در روز ضروری است.

چند عروسک حیوان و یک روپوش پزشکی کودکانه تهیه کنید و اتاق نشیمن را به کلینیک دامپزشکی تبدیل کنید.

پرورش کودک خلاق

به کودک خود ایده‌ی نقاشی بدهید. از او بپرسید «اگر می‌توانست چیزی را اختراع کند که زندگی را برای مردم راحت‌تر می‌کند، چه چیزی اختراع می‌کرد؟ به نظرش این وسیله چگونه است و چه کاری انجام می‌دهد؟» از او بخواهید آن وسیله را نقاشی کند و از آن برای شما بگوید.

از کودکتان بخواهید از بین لباس و کفش‌هایی که تا به حال با هم نپوشیده است برای آن روز یک ست لباس آماده کند. سپس از او که لباس جدید پوشیده است عکس بگیرید.

با اسباب‌بازی‌های مختلف که می‌توانند تغییر شکل دهند خلاقیت کودک را فعال کنید. اسباب بازی‌هایی مثل بلوک و کاشی‌های مغناطیسی، خانه‌سازی، شن و ماسه، خانه‌ی عروسک، حیوانات و خمیربازی برای این کار مناسب است. حتی می‌توانید با لباس‌های مختلف یا جعبه‌ی کبریت اسباب بازی درست کنید.

وقتی کودکتان در حال انجام کاری است تلاش‌های او را تشویق کنید و منتظر نتیجه نباشید. به او بگویید «به تو افتخار می‌کنم که خیلی سخت برای این امتحان درس خواندی. من می‌دانم که مدت زمان زیادی رو صرف مطالعه کردی.». ایجاد انگیزه در کودکان بر میزان استفاده از ذهن برای یادگیری و حل مشکلات تاثیر ماندگار دارد، بسیار ماندگارتر از هر نمره‌ی امتحانی!

حتما بخوانید » کودک غرغرو ؛ 6 دلیل رایج غر زدن کودکان + نحوه برخورد 2021

وقتی فرزندتان در انجام کاری ناکام می‌ماند و احساس بدی دارد به او نگویید مهم نیست. در عوض از او بپرسید «چرا فکر می‌کند در آزمون نمره‌ی بهتری نگرفته است؟» این سوال به او فرصت می‌دهد که درباره‌ی این موقعیت فکر کرده و راه‌حل خلاقانه‌ای برای انجام کار به شکل بهتر پیدا کند.

به کودک خود یاد دهید چطور با یک تلفن همراه از خود فیلم بگیرد. از او بخواهید مانند یک مجری اخبار با شما مصاحبه کند یا در زمان پخش موسیقی از اطراف فیلم‌برداری کند.

تربیت کودک
تربیت کودک

اگر وسیله‌ای خریدید که جعبه‌ی بزرگی دارد جعبه را دور ننداخته و در قسمتی از خانه قرار دهید. اجازه دهید او تصمیم بگیرد با این جعبه چکار کند. ببینید آن را به قلعه تبدیل می‌کند یا یک موشک برای رفتن به ماه.

یک داستان جالب خانوادگی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید و از فرزندتان بخواهید که آن را از دیدگاه خودش تعریف کند. مثلا جالب‌ترین اتفاق تعطیلات تابستانی یا اتفاقاتی که در روز به دنیا آمدن او پیش آمده را برای دیگران تعریف کند. سپس بخواهید آن را از دید خواهرتان یا پزشکتان هم تعریف کند. توانایی تفکر از منظرهای مختلف درباره‌ی یک داستان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های تفکر خلاقانه است.

سخن پایانی

پرورش کودک خلاق به ظاهر کار سختی است اما ترفندها و روش‌های ساده‌ای دارد که به شما کمک می‌کند به راحتی ذهن او را برای تفکر خلاقانه آماده کنید. این مهارتی است که نه تنها در روزهای کودکی، که در تمام عمر به او کمک خواهد کرد. 27 ایده‌ای که در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا بیان شده است بخش کوچکی از فعالیت‌هایی است که برای رسیدن به این هدف می‌توانید انجام دهید. پرورش کودک خلاق درواقع شبیه به بیمه‌ای برای تمام زندگی او است و شما با انجام کارهایی ساده این بیمه را به او هدیه می‌دهید.

حتما بخواند » رفتار تهاجمی در کودکان مبتلا به کم‌توانی ذهنی و روش درست برخورد با آن 2021

 

 
۰ نظر
Mahdiyar 27

تقویت اراده برای لاغری ؛ 6 راهکاری که به شما قدرت می‌دهد

بهترین راهکار های تقویت اراده برای لاغری چیست؟ چگونه اراده خود را برای لاغری تقویت کنیم؟ برترین روش تقویت اراده برای لاغری چیست؟ مهمترین نکته های تقویت اراده برای لاغری کدام نکته ها هستند؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

اغلب مردم اراده را نیروی اسرارآمیزی می‌دانند که افراد «تنبل» به اندازه‌ی کافی از آن بهره‌مند نشده‌اند. در واقع اراده، بیشتر شبیه به عضله است، اگر اراده‌‌تان تقویت نشود، نمی‌تواند کارهای بزرگی برای‌تان انجام دهد. مطالعات نشان داده‌اند توانایی مغز برای تصمیم‌گیری محدود است و تصمیمات جزئی‌ای که در طول روز می‌گیریم، اراده‌ی ما را ضعیف می‌کند. با تضعیف اراده، شاید گرایش‌ شما به پُرخوری‌های عصبی بیشتر شود یا چُرت زدن را به باشگاه رفتن ترجیح بدهید. بهترین راه برای تغییر عادات، خواه این تغییر زودتر بیدارشدن از خواب باشد خواه ترجیح دادن خوردن یک موز به‌جای یک تکه کیک، این است که اراده‌تان را مدام تقویت کنید.

در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا،برای شروع، 6 شیوه به شما توصیه می‌کنیم که برای تقویت اراده برای لاغری لازم است.


حتما بخوانید » تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود با 33 راهکار علمی


عادات مثبت ایجاد کنید

برای تقویت اراده برای لاغری عادت مثبت ایجاد کنید

اولین راه برای تقویت اراده برای لاغری این است که به عادات مثبت خو بگیرید. ۹۹ درصد مواقع، روزمرگی بر اراده پیروز می‌شود. عادت و روزمرگی چگونه به وجود می‌آید؟ اگر چهار هفته، به‌طور مرتب پیگیر یک رفتار باشید، آن رفتار بخشی از زندگی روزمره‌تان می‌شود. در نهایت به این رفتارها و عادت‌ها چنان وابسته شده و از آنها لذت می‌برید که اگر برخلافشان عمل کنید، مثلا ورزش نکنید یا غذای سالم نخورید، احساسی عجیب و غیرطبیعی خواهید داشت.


حتما بخوانید » معرفی بهترین قرص های لاغری ، فواید ، عوارض و نکاتی که باید بدانید 2021


همه چیز را یادداشت کنید

تقویت اراده برای لاغر شدن
تقویت اراده برای لاغر شدن

خودآگاهی کلید تغییر یک عادت است و گاهی مجبوریم برای رسیدن به خودآگاهی از بیرون به خودمان بنگریم. وقتی شما رفتارها و انتخاب‌هایتان را در مورد خورد و خوراک و نحوه‌ی ورزش کردن‌ می‌نویسید، می‌توانید رفتارهایتان را بی‌طرفانه ارزیابی و قضاوت کرده و تغییرات لازم را در آینده ایجاد کنید. کمپانی Kaiser Permanente مطالعه‌ای انجام داده که نشان می‌دهد افرادی که تمام خوراکی‌های مصرفی خود را یادداشت می‌کردند، دو برابر سایرین وزن کم می‌کنند. دکتر کلی مک‌گونیگال (KellyMcGonigal) از دانشگاه استنفورد و وبلاگ‌نویس در «روانشناسی امروز» (Psychology Today) می‌گوید، عواملی چون الکل و کمبود خواب هم می‌توانند با افزایش تکانش‌گری (رفتارهای تکانشی)، خودآگاهی‌ شما را کاهش دهد؛ بنابراین حتما این عوامل را نیز یادداشت کرده و محدودشان کنید.


حتما بخوانید » بهترین زمان خوردن شام برای لاغری چه زمانی است؟


اهداف واقع‌گرایانه برای خود تعیین کنید

تقویت اراده برای کاهش وزن
تقویت اراده برای کاهش وزن

اگر هدفی که برای خود در نظر می‌گیرید، غیرواقعی و بسیار ایده‌آل‌گرایانه باشد حتما با شکست مواجه خواهید شد. آرزوها و توقعات‌ شما نباید دور از ذهن باشند. مثلا می‌توانید با خود قرار بگذارید تا گردهمایی دانشگاه‌تان ۹ کیلوگرم کم کنید، اما اگر تا این مراسم فقط یک ماه فرصت دارید، قطعا در چنین هدفی شکست خواهید خورد. بهتر است به طور متناوب، هم اهداف بلندمدت و هم اهداف کوتاه‌مدت برای خود تعیین کنید. به گفته‌ی دکتر کوین هال (Kevin Hall) از مؤسسه‌ی ملی دیابت و بیماری‌های کلیوی و گوارشی آمریکا و سرپرست مطالعه‌ای در مورد اهداف غیرواقع‌گرایانه و کاهش وزن، ایجاد تدریجی یک عادت، بسیار مؤثرتر از یک تغییر ناگهانی است.

تقویت اراده برای لاغری


حتما بخوانید » کاهش وزن و لاغری سریع با 18 راهکار مفید و مؤثر


آرام و دور از استرس باشید

تقویت اراده برای لاغری
تقویت اراده برای لاغری

گرفتن هر تصمیمی در طول روز، توان مغزتان را کاهش می‌دهد، پس آیا واقعا ارزش دارد برای هر چیز کوچکی به خودتان استرس وارد کنید؟ استرس، اراده‌تان را تضعیف می‌کند و باعث می‌شود تصمیمات نادرست و ضعیفی بگیرید. اگر تصمیم‌گیری بخشی از کارهای روزانه‌ی شماست، سعی کنید اساس برنامه‌ریزی‌هایتان روی انتخاب‌های سالم باشد تا در تصمیم‌گیری‌های جزئی و کوچک دچار استرس نشوید. برنامه‌ی غذایی‌تان را از قبل مشخص کنید و برای انجام تمرین‌های ورزشی‌ هم با یک دوست یا همراه برنامه‌‌ریزی کنید. اگر از قبل تصمیم‌های‌ روزمره‌تان را گرفته باشید، دیگر برای انتخاب انجام کارها یا عدم انجام آنها نیروی معزتان تحلیل نمی‌رود.

حتما بخوانید » کاهش وزن با هدف‌گذاری صحیح،13روش لاغری اسمارت❶

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.
منبع » forbes.com

 

 
 
 
۰ نظر
Mahdiyar 27

پوست صاف و شفاف ؛ 29 توصیه برای داشتن پوست صاف و شفاف از زبان متخصصان

چگونه پوست صاف و شفافی داشته باشیم؟ راز داشتن پوست صاف و شفاف چیست؟ بهترین روش برای داشتن پوست صاف و شفاف چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

هیچ کس را نمی‌توانیم پیدا کنیم که دلش نخواهد پوستی بی‌عیب و نقص داشته باشید. داشتن پوست صاف و شفاف آرزوی همه‌ی ما است. تولیدکنندگان هم از فرصت استفاده کرده‌اند و کرم‌ها و لوسیون‌ها گران‌قیمت خود را روانه‌ی بازار کرده‌اند. این محصولات در صورتی که کیفیت خیلی خوبی داشته باشند می‌توانند ظاهر پوست را تا حدودی بهبود ببخشند، اما نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر می‌خواهید پوستی صاف و بی‌عیب داشته باشید، نه تنها باید به عوامل بیرونی توجه کنید، بلکه عوامل داخلی را هم باید در نظر بگیرید.

برای حل مشکلات پوستی خود ابتدا باید تشخیص دهید کدام یک از این عوامل (عوامل بیرونی یا عوامل داخلی) منجر به بروز آن‌ها شده است. در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا قصد داریم توصیه‌های پزشکان برای داشتن پوست بهتر را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

با یک متخصص پوست مشورت کنید

متخصصان پوست فقط زمانی که دچار جوش و چین‌وچروک شده‌اید، کمک‌کننده نیستند. باید هر سال چند بار به یک متخصص پوست حاذق مراجعه کنید تا او بتواند هر گونه تغییر پوستی را قبل از اینکه تبدیل به یک مشکل بزرگتر شود، تشخیص دهد و به شما برای درمان کمک کند. افراد به این مسأله دقت نمی‌کنند که سرطان پوست می‌تواند عامل مرگ باشد. بنابراین رسیدگی به پوست باید در اولویت همه‌ی ما قرار بگیرد.

از کرم ضدآفتاب دارای SPF بالا استفاده کنید

نور خورشید می‌تواند باعث مشکلات زیادی از جمله از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، لکه‌های پیری، خطوط ظریف و افتادگی پوست شود.

نور خورشید می‌تواند باعث مشکلات زیادی از جمله از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، چین‌وچروک، لکه‌های پیری، خطوط ظریف و افتادگی پوست شود. حتما شما هم زیاد شنیده‌اید که باید با استفاده از ضدآفتاب، از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید محافظت کنید.

این کار را حتی زمانی که خانه هستید هم باید انجام دهید، چون نور خورشید می‌تواند از پنجره عبور کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند هر روز از ضدآفتاب دارای SPF 50 استفاده کنید.

به طور مرتب مسواک بزنید

حتما پیش خودتان می‌گویید: «مسواک زدن چه ربطی به داشتن پوست صاف و شفاف دارد؟» واقعیت این است که رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن هم می‌تواند تفاوت چشمگیری را در پوست شما ایجاد کند.

التهاب‌های زیادی می‌توانند داخل دهان رخ دهند و اگر به طور مرتب مسواک نزنیم، نخ دندان نکشیم و دندان‌هایمان را معاینه نکنیم، پوستمان دچار یک سری مشکلات می‌شود. برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین پوست خود، دست‌کم روزی دو بار مسواک بزنید.

مواد غذایی حاوی پلی‌فنول بخورید

مبارزه کردن با التهاب، که باعث جوش و چین‌وچروک می‌شود، اولین قدم برای داشتن پوستی سالم‌تر و بهتر است.

پوست صاف و شفاف

مبارزه کردن با التهاب که باعث جوش و چین‌وچروک می‌شود، اولین قدم برای داشتن پوستی سالم‌تر و بهتر است. برای از بین بردن التهاب باید مواد غذایی ضدالتهابی بخورید که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و پلی‌فنول هستند. این ترکیبات در میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان، مغزها و دانه‌ها موجود است. سعی کنید این خوراکی‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا التهاب پوستتان از بین برود.

خوراکی‌های حاوی بتاکاروتن را به رژیم غذایی‌ خود اضافه کنید

مواد غذایی حاوی بتاکاروتن

بتاکاروتن در سبزیجات و ادویه‌هایی مانند جعفری، گشنیز، فلفل کاین، پاپریکا و چیلی وجود دارد.

خوردن مواد غذایی حاوی بتاکاروتن می‌تواند برای پوست مفید باشد و سلامت پوست را تقویت کند. علت این موضوع، تأثیرات آنتی‌اکسیدانی آن‌ها است. یک بررسی در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسید که خوردن مقدار زیادی ریزمغذی‌های آنتی‌اکسیدانی از جمله بتاکاروتن می‌تواند به پوست برای مقابله با اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید و حفظ سلامت و ظاهر آن کمک کند.

مواد غذایی که حاوی بیشترین میزان بتاکاروتن هستند، شامل سبزیجات دارای برگ‌های سبز مانند کلم‌پیچ و اسفناج، سیب‌زمینی شیرین، هویج، کلم بروکلی، فلفل‌ دلمه‌ای قرمز و زرد، هلو و نخود می‌شوند‌. بتاکاروتن همچنین در سبزیجات و ادویه‌هایی مانند جعفری، گشنیز، فلفل کاین، پاپریکا و چیلی وجود دارد.

حتما بخوانید » تاثیرات آب اسفناج بر سلامتی و پوست ، مو را میدانید؟ 2021

به محصولات بدون نسخه‌ی پزشک تکیه نکنید

بسیاری از کرم‌های بدون نسخه‌ی پزشک دارای ترکیبات فعال هستند، اما میزان ترکیبات فعال موجود در آن‌ها معمولا کم است و به پوست کمک چندانی نمی‌کند. بنابراین فقط به این محصولات تکیه نکنید و با مراجعه به پزشک، محصولاتی را دریافت کنید که برای پوستتان مناسب هستند.

همیشه نمی‌توان از جوش و آکنه پیشگیری کرد

باید این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از ما به طور ژنتیکی مستعد جوش و آکنه هستیم.

تغییر دادن روتین مراقبت از پوست، همیشه تمام مشکلات پوستی شما را برطرف نمی‌کند. ژنتیک نقش بسیار مهمی بر روی پوست دارد و عامل بسیاری از مشکلات پوستی ما، همین ژنتیک است. اگرچه می‌توانیم با دنبال کردن الگوی سبک زندگی سالم از بعضی محرک‌ها دوری کنیم، اما باید این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از ما به طور ژنتیکی مستعد جوش و آکنه هستیم.

پوست صاف

بنابراین گول محصولات گران‌قیمت را نخورید، چون مشکل همیشه ظاهری نیست و ممکن است یک عامل داخلی باعث شود دچار جوش شوید. اگر دچار آکنه هستید، سعی کنید با مراجعه به متخصص پوست مشکل خود را برطرف کنید.

حتما بخوانید » ویتامین E برای پوست،مو و سلامتی 13 خاصیت مهم

بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید باید سبزیجات بخورید

برای داشتن پوست صاف و شفاف باید بیشتر سالاد و سبزیجات بخورید. گنجاندن مواد غذایی غنی شده و گیاهی در رژیم غذایی، بهترین کاری است که می‌توانید برای پوستتان انجام دهید.

می‌توانید در اینترنت جست‌وجو کنید و دستور تهیه‌ی سالادهای متنوع و خوشمزه را پیدا کنید. توجه داشته باشید که سس مایونز مشکلات زیادی برای سلامتی بدن و پوست ایجاد می‌کند. بنابراین خودتان با سرکه، روغن زیتون و کمی نمک یک سس خانگی لذیذ و سالم درست کنید.

حتما بخوانید » اسکراب مناسب پوست پرفروش‌ترین برندهای ایرانی و خارجی اسکراب

از خوردن محصولات حاوی کربوهیدرات تصفیه شده خودداری کنید

کربوهیدرات تصفیه شده نه تنها باعث چاقی می‌شود، بلکه پوست را هم ملتهب کرده و آن را بیشتر مستعد جوش و سایر مشکلات پوستی می‌کند.

کربوهیدرات تصفیه شده نه تنها باعث چاقی و بیشتر شدن سایز دور کمر می‌شود، بلکه پوست را هم ملتهب کرده و آن را بیشتر مستعد جوش و سایر مشکلات پوستی می‌کند. خوراکی‌های سفید رنگ از جمله آرد سفید، برنج سفید، نان و سیب‌زمینی سفید همگی باعث افزایش سطح انسولین می‌شوند که این موضوع منجر به التهاب می‌شود. التهاب علت بسیاری از مشکلات پوستی از جمله پف، احتباس آب، قرمزی، اگزما و پسوریازیس به شمار می‌رود.

آب داغ تأثیرات مخرب زیادی بر روی پوست می‌گذارد

آب داغ مضر برای پوست

دوش آب گرم یک روش عالی برای ریلکس کردن است. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این کار برای پوستتان مضرات زیادی دارد. سرامید، لیپید و کلسترول به شکل‌گیری لایه‌ی فوقانی اپیدرم کمک می‌کنند و آب داغ، رطوبت پوست را از بین می‌برد و باعث خشک شدن آن می‌شود. زمانی که لیپید از بین برود، آب می‌تواند پوست را خشک‌تر هم کند. بنابراین حواستان باشد که پوستتان با آب داغ تماس پیدا نکند.

مصرف محصولات لبنی را به حداقل برسانید

همان‌طور که می‌دانید رژیم غذایی نقش مؤثری در ایجاد جوش و آکنه دارد. اگر می‌خواهید از شر جوش‌های چرکی خود خلاص شوید، اولین چیزی که باید از رژیم غذایی‌تان حذف کنید، محصولات لبنی هستند. محصولات لبنی مقدار زیادی قند و چربی دارند، که از جمله عوامل ایجادکننده‌ی جوش و آکنه به شمار می‌روند. تا جایی که برایتان امکان‌پذیر است، مصرف این محصولات را در رژیم غذایی‌تان کاهش دهید یا آن‌ها را حذف کنید.

حتما بخوانید » کره کاکائو تقویت پوست و مو و 12 خاصیت دیگر+طرز استفاده

دور دخانیات را خط بکشید

یکی از مشکلات پوستی که با سیگار کشیدن دچار آن می‌شوید، چین‌وچروک است.

استعمال دخانیات نه تنها به ریه‌های شما آسیب وارد می‌کند، بلکه پوستتان را هم خراب می‌کند. یکی از مشکلات پوستی که با سیگار کشیدن دچار آن می‌شوید، چین‌وچروک است. برای حفظ سلامتی بدن و پوست خود از استعمال دخانیات خودداری کنید.

به مواد غذایی که می‌خورید، بیشتر دقت کنید

اگر دچار مشکلات پوستی مختلفی از خشکی تا جوش و آکنه هستید، وقت آن رسیده که به آنچه که می‌خورید بیشتر توجه کنید. عدم تحمل مواد غذایی خود را به شکل التهاب در قسمت‌های مختلف بدن نشان می‌دهد. یکی از این قسمت‌های رایج، پوست است.

حتما بخوانید » روشن شدن پوست صورت با 24 روش خانگی

از رو بالشی ابریشمی استفاده کنید

برای داشتن پوست صاف و شفاف، باید به جنس رو بالشی خود توجه کنید. اگر می‌خواهید هر روز صبح پوستتان نرم و لطیف باشد، داشتن یک رو بالشی ابریشمی از واجبات است. ما هر شب صورتمان را ۶ تا ۱۰ ساعت روی رو بالشی می‌گذاریم، بنابراین انتخاب یک رو بالشی مناسب اهمیت خیلی زیادی دارد.

استفاده از پاک‌کننده‌ی صورت در صبح برای همه واجب نیست

اگرچه شستن صورت در شب یک قدم مهم برای داشتن پوست صاف و شفاف است، اما انجام این کار در صبح برای همه‌ی افراد واجب نیست. اگر پوست خوبی دارید، شب‌ها صورتتان را با پا‌ک‌کننده یا کلینزر بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. لازم نیست صبح‌ها هم دوباره این کار را انجام دهید.

حبوبات بیشتری مصرف کنید

داشتن پوست صاف و شفاف
داشتن پوست صاف و شفاف

اضافه کردن منابع پروتئین گیاهی به رژیم غذایی می‌تواند به ایجاد باکتری‌های خوب در روده و مبارزه با التهاب کمک کند. مصرف نصف فنجان لوبیا برای میکروبیوم روده اهمیت دارد که این موضوع برای زیبایی پوست و سلامت عمومی بدن ضروری است. لوبیا تنها نوع حبوبات نیست که می‌تواند پوست را شاداب و سرزنده کند. از انواع مختلف حبوبات در سالادها و سوپ‌ها استفاده کنید تا از مواد مغذی موجود در آن‌ها بهره‌مند شوید.

به جوش ناشی از ورزش توجه ویژه‌ای بکنید

عامل تمام جوش‌ها یکسان نیست. جوش ناشی از ورزش ممکن است نسبت به جوش‌های معمولی، به یک برنامه‌ی درمانی کاملا متفاوت نیاز داشته باشد. معمولا جوش ناشی از ورزش به دلیل نوعی مخمر به نام «پیتروسپوروم» (pityrosporum) ایجاد می‌شود که در منافذ روی پوست زندگی می‌کند. استفاده از شامپوی ضدشوره یا پاک‌کننده‌ی زینک پریتیون میزان این مخمر را کاهش می‌دهد.

براش‌های آرایشی خود را به طور مرتب بشویید

استفاده از براش‌های آرایشی کثیف می‌تواند علت مشکلات پوستی شما باشد. شستن مرتب براش‌های آرایشی می‌تواند احتمال ابتلا به جوش و آکنه، التهاب (که باعث چین‌وچروک می‌شود) و حتی عفونت‌های جدی‌تر را کاهش دهد.

حتما بخوانید » تونر صورت چیست و چه تاثیراتی بر پوست میگذارد؟

براش‌ها باکتری‌ها، کثیفی و چربی را روی سطح خود نگه می‌دارند. استفاده از براش کثیف روی پوست تمیز باعث جوش و آکنه می‌شود. دست‌کم دو بار در هفته براش‌های آرایشی خود را با یک کلینزر ملایم و بدون بو بشویید تا دچار جوش و آکنه نشوید.

از مواد غذایی فرآوری شده اجتناب کنید

مواد غذایی فرآوری شده نه تنها روی پوست شما تأثیرات منفی می‌گذارند، بلکه سلامتی بدن را هم به خطر میندازند.

به جای مواد غذایی فرآوری شده، به فکر گنجاندن خوراکی‌های غنی شده در رژیم غذایی خود باشید. مواد غذایی فرآوری شده نه تنها روی پوست شما تأثیرات منفی می‌گذارند، بلکه سلامتی بدن را هم به خطر میندازند و احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهند. بنابراین هر طور که شده باید از مصرف آن‌‌ها اجتناب کنید.

سیب‌زمینی شیرین بخورید

استفاده از کرم‌های رتینول بر پایه‌ی ویتامین A تنها روش برای استفاده از مزایای این ویتامین برای داشتن پوست صاف و شفاف نیست. سیب‌زمینی شیرین به غیر از اینکه خوشمزه است، بتاکاروتن هم دارد. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین خواص متعددی برای پوست دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به جوان‌سازی پوست، درمان جوش و آکنه از طریق از بین بردن سلول‌های مرده‌ و روشن‌تر کردن پوست اشاره کنیم.

میزان استرس خود را کاهش دهید

حتما می‌دانید که استرس تأثیرات منفی زیادی بر روی پوست می‌گذارد. به همین دلیل است که باید به دنبال روش‌هایی باشید که به کاهش استرس کمک می‌کنند. استرس به فرآیند پیری پوست سرعت می‌بخشد و توانایی پوست را برای ترمیم خود کاهش می‌دهد. انجام تمریناتی مثل یوگا و مدیتیشن به کم کردن استرس کمک می‌کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم هم می‌تواند در کاهش استرس تأثیرگذار باشد.

حتما بخوانید » روغن ریحان برای سلامتی و پوست و مو و 22 خاصیت دیگر

ماهی بیشتری بخورید

ماهی حاوی چربی‌های سالم است و به همین دلیل برای پوست خواص زیادی دارد. ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ماکارل و ساردین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که خواص ضدالتهابی دارند. این موضوع باعث حفظ رطوبت پوشش سلول‌ها می‌شود و از این طریق ظاهر پوست را درخشان‌تر می‌کند.

شکلات دشمن پوست شما نیست

پوست صاف و شفاف
پوست صاف و شفاف

یک تصور رایج درباره‌ی شکلات این است که باعث جوش و آکنه می‌شود.

داشتن یک رژیم غذایی ناسالم تأثیرات خود را روی پوست نشان می‌دهد، با این حال این بدین معنی نیست برای داشتن پوست صاف و شفاف باید مصرف شکلات را به طور کامل قطع کنید. یک تصور رایج درباره‌ی شکلات این است که باعث جوش و آکنه می‌شود.

در واقع این شکلات نیست که باعث این مشکل پوستی می‌شود! این قند است که منجر به جوش و آکنه می‌شود. خوردن گه‌گاه شکلات ایرادی ندارد. سعی کنید مصرف قند را در رژیم غذایی‌تان به حداقل برسانید، چون مضرات زیادی برای سلامتی بدن و پوست دارد.

صورتتان را دستکاری نکنید

دستکاری کردن صورت باعث می‌شود کثیفی و چربی موجود روی دست به پوست منتقل شود، که این موضوع منجر به بروز جوش و آکنه می‌شود. اگر عادت دارید مدام صورتتان را دستکاری کنید، هرچه سریع‌تر باید این عادت را اصلاح کنید، وگرنه پوستتان آسیب زیادی می‌بیند.

از سرکه‌ی سیب غافل نشوید

اگر دچار آفتاب‌سوختگی شدید، صورتتان را با آب سرد یا ولرم و سرکه سیب رقیق شده بشویید. سرکه‌ی سیب باعث تسکین پوست می‌شود. به جای استفاده از محصولات ناملایم که ممکن است حاوی ترکیبات شیمیایی باشند، با استفاده از سرکه‌ی سیب می‌توانید به بهبود سریع‌تر پوست خود کمک کنید.

از قند تصفیه شده استفاده نکنید

میان‌وعده‌های شیرین دشمن اصلی پوست شما هستند. یکی از استراتژی‌های مؤثر برای کاهش سرعت فرآیند پیری پوست، استفاده کردن از قند تصفیه شده است. قند باعث می‌شود کلاژن پوست انعطاف‌ناپذیر شود. از مصرف میان وعده‌های آماده خودداری کنید و هر وقت هوس خوردن شیرینی‌جات کردید، میوه‌های شیرین مثل انگور بخورید.

سخن پایانی

برای داشتن پوست صاف و شفاف، باید با توجه به نوع پوست خود یک روتین مراقبت از پوست را دنبال کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا درباره‌ی توصیه‌ی متخصصان پوست برای داشتن پوستی بهتر و بی‌عیب و نقص صحبت کردیم. به این توصیه‌ها عمل کنید تا پوستتان درخشان و شاداب شود.

حتما بخوانید » 27 نوع ماسک انبه برای زیبایی پوست صورت

منبع » eat this

 

 
 
 
۰ نظر
Mahdiyar 27

10 فیلم برتر کره‌ای که در نتفلیکس می‌توانید ببینید

در لیست 10 فیلم برتر کره‌ای کدام فیلم ها قرار دارند؟ برترین فیلم های برتر کره‌ای نتفلیکس کدام فیلم ها هستند؟ بهترین فیلم های کره‌ای کدام فیلم ها میباشند؟ کدام فیلم های برتر کره‌ای را در نتفلیکس می‌توانید ببینید؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

از اوکجا ساخته بونگ جون هو، تا ماجراجویی علمی تخیلی رفتگران فضایی موفقیت فیلم‌هایی مانند انگل و میناری، همراه با ظهور درام‌های کره‌ای منجر به افزایش علاقه به فیلم‌های کره‌ای زبان در‌میان دوست‌داران سینما شده ‌است.

در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا،برای کسانی که در جستجوی فیلم‌های جدید برای تماشا هستند، لیستی از بهترین فیلم‌های کره جنوبی را که در نتفلیکس موجود است، جمع آوری کرده‌ایم. انتخاب ما به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد، زمانی که بونگ جون هو با موفقیت چشمگیر خود در فیلم میزبان، یک موفقیت ناگهانی را رقم زد. بعدها، این کارگردان اوکجا را به طور انحصاری در نتفلیکس با بازیگران پرستاره‌ای مثل تیلدا سوینتن، جیک جیلنهال و لی لی کالینز منتشر کرد.

اگر به دنبال تریلر‌های دیگری برای تماشا هستید، فیلم‌هایی مانند پادشاه مواد مخدر یا هشتگ زنده را در نظر داشته باشید، فیلمی زامبی محور که از شدت هیجان شما را در لبه صندلی‌تان نگه می‌دارد.

فیلم برتر کره‌ای

هم‌چنین فیلم‌های تحسین‌شده‌ی منتقدان مانند سوزاندن و فیلم عاشقانه‌ی نغمه‌ای برای عشق را هم در لیست آورده‌ایم.

The Host (میزبان)

میزبان

  • کارگردان‌: بونگ جون هو
  • بازیگران: بائه دونا، سونگ کانگ هو، گو آ سانگ، پارک هائه ایل، بیونگ هی بونگ
  • محصول ۲۰۰۶

میزبان تاکنون یکی از موفق‌ترین فیلم‌های بونگ بوده است. این فیلم رکورد پردرآمدترین فیلم تاریخ کره را به نام خود ثبت کرده است. این فیلم در سئول تولید ‌شد، جایی که یک هیولای مرموز از رودخانه هان بیرون می‌آید. گروهی از شخصیت‌ها که زندگی متفاوتی دارند، دور هم جمع می‌شوند تا با این موجود مبارزه کنند و همه را از آسیب دیدن نجات دهند.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های دنیا 111 فیلم پرطرفدار براساس نقد و امتیازات

Tazza: The Hidden Card (تاززا: کارت مخفی)

میزبان

  • کارگردان: کانگ هیئونگ چئول
  • بازیگران: چویی سونگ هیون‌ (تی.او.پی)، شین سه کیونگ، یو هائه جین، هانی لی
  • محصول ۲۰۱۴

تاززا: کارت مخفی دنباله‌ی تاززا: قمارباز کلان است که در سال ۲۰۰۶ اکران شد. داستان این فیلم براساس یک مجموعه طنز محبوب اثر هو یانگ من و از دیدگاه یک قمارباز بالفطره روایت می‌شود.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های کمدی ایرانی 33 فیلم پرطرفدار که شما را در خنده غرق می‌کنند

Okja (اوکجا)

اوکجا

  • کارگردان: بونگ جون هو
  • بازیگران: آن سئو هیون، تیلدا سوینتون، بیونگ هی بونگ، جیک جیلنهال، پل دانو، استیون ین، چویی وو شیک، لی لی کالینز
  • محصول ۲۰۱۷

اوکجا پس از اولین نمایش جهانی در جشنواره‌ی فیلم کن، اولین نمایش انحصاری خود را در سال ۲۰۱۷ از نتفلیکس انجام داد. این فیلم با بازی اشخاص بزرگی مانند تیلدا سوینتون، جیک جیلنهال و استیون ین، روایتی تأثیرگذار و پویا از دختر جوان مزرعه میجا (‌آن سئو-هیون‌) را دنبال می‌کند، که برای نجات اوکجا، خوک بزرگ خانواده‌اش، راهی سفری می‌شود.

حتما بخوانید » 10 فیلم پرجستجوی گوگل در سال 2020 ؛ مردم دنیا بیشتر به‌دنبال چه فیلم‌هایی بوده‌اند؟

Burning (سوزاندن)

سوزاندن

  • کارگردان: لی چانگ-دونگ
  • بازیگران: استیون یئون، یو آه این، جیان جونگ سئو، کیم سو کیونگ
  • محصول ۲۰۱۸

این فیلم مهیج و روان‌شناختی براساس داستان کوتاه انبار سوزان از کتاب فیل ناپدید می‌شود نوشته هاروکی موراکامی، ساخته شده ‌است. یک مامور تحویل به نام جونگسو (یو آه این) به طور تصادفی با هائمی (جیان جونگ سئو)، یکی از دوستان دوران کودکی برخورد می‌کند. این دو پس از دیدار با مرد ثروتمندی به نام بن (استیون ین) خود را درگیر یک سری اتفاقات مشکوک می کنند.

حتما بخوانید » فیلم ترسناک 35 فیلم ترسناک برتر جهان در تمام دوران

The Drug King (پادشاه مواد مخدر)

پادشاه مواد مخدر

  • کارگردان: وو مین هو
  • بازیگران: سونگ کانگ هو، جو جونگ سوک، بائه دونا
  • محصول ۲۰۱۸

پادشاه مواد مخدر یک فیلم درام جنایی، با بازی سونگ کانگ هو در نقش لی دو سام است. او یک فروشنده مواد مخدر است که در بوسان به شهرت می‌رسد. این فیلم با الهام از یک داستان واقعی از دهه ۷۰، نشان می‌دهد شخصیت اصلی وقتی بازار را تصاحب می‌کند یک امپراتوری مواد مخدر می‌سازد، درحالی که دادستان کیم این گو (جو جونگ سوک) سعی می‌کند او را دستگیر کند.

حتما بخوانید » بهترین فیلم انیمیشن گلدن گلوب به پیش‌بینی ورایتی 2021

Tune in for Love (نغمه‌ای برای عشق)

 فیلم کره‌ ای
فیلم کره‌ ای
  • کارگردان: جونگ جی وو
  • بازیگران: کیم گو یون، جانگ هه این، کیم گوک هی، جونگ یو جین
  • محصول ۲۰۱۹

نغمه‌ای برای عشق با بازی جانگ هه این و کیم گو یون بهترین فیلم برای کسانی است که به دنبال یک عاشقانه‌ی دلهره آور سینمایی هستند. این فیلم که در دهه ۹۰ و در حوالی بحران صندوق بین المللی پول اتفاق افتاد، داستان عاشقانه‌ای بین می سو (کیم گو یون) و هیون وو (جانگ هائه این) را پس از اولین ملاقات این دو در نانوایی که می سو در آنجا کار می‌کرد، به تصویر می‌کشد.

حتما بخوانید » 22 فیلم الهام‌بخش که می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند

Alive# (هشتگ زنده)

فیلم کره‌ای
فیلم کره‌ای
  • کارگردان: چو ایل هیونگ
  • بازیگران: یو آه این، پارک شین هه
  • محصول ۲۰۲۰

هشتگ زنده ماجرای شخصیت‌هایی مثل جون وو (یو آه این) و یو بین (پارک شین هه) را دنبال می‌کند که در تلاش برای زنده ماندن از یک همه‌گیری مرموز که بعدا معلوم می‌شود یک آخرالزمان زامبی است، هستند. (فعلت رو ببر اول که در تلاش هستند از یک همه گیری مرموز و فلان و فلان جان سالم به در ببرند).

حتما بخوانید » بهترین فیلم‌های ایرانی در 10 سال گذشته 2021

این دو که در یک مجموعه آپارتمانی روبروی هم زندگی می‌کنند با بالا نگهداشتن علائم، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این دو بعدا برای فرار و به امید نجات یافتن توسط نیروهای نظامی با هم دیدار می‌کنند.

Space Sweepers (رفتگران فضایی)

 فیلم برتر کره‌ای
فیلم برتر کره‌ای
  • کارگردان: جو سانگ هی
  • بازیگران: سونگ جونگ کی، کیم تائه ری، جین سئون کیو، یو هائه جین، کیم مو یول
  • محصول ۲۰۲۱

این فیلم جهانی نا‌کجا‌آباد را به تصویر می‌کشد که در آن زمین دیگر قابل سکونت نیست. در حالی که یک شرکت بزرگ با نام UTS خانه جدیدی را برای نخبگان در مریخ احداث کرده است، کشتی پیروزی با خدمه‌ای از کره‌ای‌ها که بقایای شناور در فضا را جمع می‌کنند، با دوروتی، یک روبات کوچک، معروف به سلاحی بسیار خطرناک روبرو می‌شود.

این فیلم پس از انتشار در صدر جدول نتفلیکس در سراسر جهان جای گرفت و در کره، فرانسه، مالزی، فیلیپین و غیره در جایگاه نخست قرار گرفت.

حتما بخوانید » 13 فیلم ترسناک لاوکرفت (وحشت کیهانی) از بهترین تا بدترین 2021

منبع » Hypebae

 

 

 

۰ نظر
Mahdiyar 27

درمان افسردگی ؛ روش‌های خانگی و تغییر سبک زندگی 2021

درمان افسردگی چیست؟ چگونه با تغییر سبک زندگی افسردگی را درمان کنیم؟ بهترین روش‌خانگی برای درمان افسردگی چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

با اینکه افسردگی به عنوان یک اختلال روانی شناخته می‌شود اما تأثیرات منفی آن روی جنبه‌های دیگر سلامتی، موضوعی علمی و ثابت‌شده است. اگر افسردگی با روشی صحیح مدیریت نشود، ریشه‌های این اختلال گسترش می‌یابند و افکار، احساسات و رفتار فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در نتیجه فرد به صورت ناخواسته تسلط روی پردازش ذهنی و عاطفی خود را از دست می‌دهد. این تغییرات درونی باعث می‌شوند مهارت‌های اجتماعی و سلامت جسمی فرد با مشکلاتی مواجه شوند.

بیماری افسردگی تأثیرات متفاوتی در افراد مختلف دارد. برای مقابله‌ی با این تأثیرات به روش‌های متنوعی برای درمان نیاز است. درمان‌های دارویی متداول و مشاوره‌های رفتاری به تنهایی نمی‌توانند مشکلات ناشی از افسردگی را درمان کنند. افراد برای غلبه‌ بر افسردگی به روش‌های مکملی مانند اقدامات خودمراقبتی، تغییر سبک زندگی و درمان‌های خانگی نیاز دارند.

در ادامه با مجله اینترنتی ماهتوتا همراه باشید تا چند روش خانگی و تغییر سبک زندگی برای درمان افسردگی را عنوان کنیم.

درمان‌های خانگی برای افسردگی

درمان افسردگی
درمان افسردگی

برای اثبات نقش درمان‌های خانگی در تسکین علائم افسردگی، پژوهش‌های بسیار کمی انجام شده است. از طرفی دیگر بسیاری از مردم تأثیر مثبت این درمان‌ها را تجربه کرده‌اند. پژوهشگران با توجه به این دو دلیل، نقش مؤثر درمان‌های خانگی در مقابله‌‌ با استرس را رد نمی‌کنند. البته این تأیید به این معنی نیست که افراد می‌توانند به این درمان‌های خانگی اکتفا کنند، بلکه این درمان‌ها می‌توانند به کاهش علائم بیماری و افزایش اثربخشی درمان‌های اصلی کمک کنند.

ارائه‌ی یک راهکار اساسی درباره‌ی این درمان‌ها، بیان دقیق تأثیرات مثبت و تشخیص نحوه‌ی صحیح انجام آن‌ها، به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. برای جلوگیری از تأثیرات منفی احتمالی، بهتر است قبل از شروع درمان‌های خانگی با پزشک مشورت کنید.

درمان‌های خانگی زیر به شما کمک می‌کنند تا افسردگی را مدیریت کنید و علائم آن را کاهش دهید.

گردو

گردو سرشار از اسید‌های چرب اشباع‌نشده مانند امگا۳ به ویژه آلفا لینولنیک اسید است. مصرف گردو می‌تواند در کاهش علائم افسردگی از جهت تعداد و شدت مؤثر باشد. پژوهشی که در این زمینه انجام شد نشان داد که مصرف آجیل مانند گردو با کمتر شدن علائم افسردگی و همچنین کاهش ابتلا به افسردگی در ارتباط است.

معمولا افراد سالمند با اختلالات شناختی مواجه می‌شوند و این اختلالات دلیل اصلی افسردگی در سالمندان است. در نتیجه‌ی یک آزمایش بالینی در سال ۲۰۱۷ مشخص شد که مصرف روزانه‌ی گردو می‌تواند در به تأخیر انداختن بروز این اختلالات مؤثر باشد.

زعفران

زعفران تنها یک ادویه‌ی رایج نیست. این گیاه خواص ضد افسردگی دارد و برای درمان افسردگی‌های شدید از آن استفاده می‌شود. آزمایش بالینی انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد که بیماران مبتلا به افسردگی شدید می‌توانند مکمل‌های حاوی زعفران را مصرف کنند و از فواید آن در درمان افسردگی بهره‌مند شوند. همچنین در آزمایشی با یک روش علمی بسیار دقیق مشخص شد که مصرف مکمل‌های حاوی زعفران سطح هوموسیستئین در بدن را تنظیم می‌کند و از این طریق به درمان افسردگی‌های شدید کمک می‌کند.

رهایی از افسردگی شدید

علاوه بر این نتایج آزمایشگاهی، تحلیل پژوهش‌های انجام شده تا سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که مکمل‌های حاوی زعفران در مقایسه با دارونماها به مراتب تأثیر درمانی بیشتری دارند و اثربخشی آن‌ها مشابه داروهای ضد افسردگی است.

قرار گرفتن در معرض نور

درمان افسردگی شدید
درمان افسردگی شدید

معمولا ابتلا به اختلال عاطفی فصلی یا افسردگی فصلی با کمبود نور در طول روز ارتباط دارد. بنابراین افزایش زمان قرار گرفتن در معرض نور می‌تواند به درمان این اختلال کمک کند. اگر می‌توانید، در طول روز ساعات بیشتری را بیرون از خانه بگذرانید. پیاده‌روی یا انجام تمرینات مختلف ورزشی دلایل خوبی برای خارج شدن از خانه هستند.

پژوهشی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد نشان داد که نوردرمانی تأثیر بسیار سریعی در درمان افسردگی دارد. مطالعه‌ی دیگری در زمینه‌ی نوردرمانی مشخص کرد که افراد مبتلا به اختلال دو قطبی اگر در طول روز بیشتر در معرض نور قرار بگیرند، فراوانی علائم افسردگی در آن‌ها کاهش می‌یابد.

زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد. بنابراین مصرف زردچوبه می‌تواند برای حفظ سلامت روان مفید باشد و به مقابله‌ با استرس کمک کند. پژوهش‌های علمی انجام شده نشان داده‌اند که کورکومین یک ترکیب شیمیایی کارآمد برای درمان افسردگی است که هیچگونه عوارض جانبی ندارد. نتیجه‌ی دیگر این پژوهش‌ها این است که کورکومین می‌تواند در بیماران مبتلا به افسردگی شدید، علائم بیماری را کاهش دهد.

حتما بخوانید » انواع اختلالات روانی و علائم آن‌ها 2021

شکلات

معمولا افراد بعد از خوردن شکلات تلخ احساس خوبی را تجربه می‌کنند. مصرف شکلات تلخ می‌تواند علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. آزمایش بالینی انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مصرف روزانه‌ی ۴۰ گرم از مخلوط شیر با شکلات تلخ به مدت دو هفته، استرس‌های شایع در زنان را کاهش می‌دهد. همچنین پژوهشی در سال ۲۰۱۹ مشخص کرد که مصرف شکلات به ویژه شکلات تلخ، می‌تواند احتمال بروز علائم بالینی افسردگی را کاهش دهد.

عصاره‌ی اسطوخودوس

عصاره اسطوخودوس

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ نشان داد که استشمام رایحه‌ی اسطوخودوس به مدت چهار هفته از افسردگی، اضطراب و استرس بعد از زایمان جلوگیری می‌کند. همچنین نتیجه‌ی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد این است که روغن اسطوخودوس به دلیل اثربخشی بدون عوارض می‌تواند درمان جایگزین و ایدئالی برای اضطراب باشد.

تغییر سبک زندگی برای درمان افسردگی و پیش‌گیری از آن

کمی تغییر در فعالیت‌های روزمره می‌تواند به بهبود روحیه کمک کند و حتی در پیش‌گیری از افسردگی مؤثر باشد.

ذهن هم به ورزش نیاز دارد

به سرگرمی‌های دلخواه خودتان بپردازید و انجام فعالیت‌های جذاب را فراموش نکنید. طراحی، نقاشی، خیاطی، ورزش، نوشتن و موسیقی گزینه‌های خوبی برای تحریک افکار و احساسات مثبت هستند که می‌توانند به خلاقیت بیشتر هم کمک کنند. در برنامه‌ی روزانه‌ی خودتان زمانی را به انجام فعالیت‌های لذت‌بخش اختصاص دهید؛ قدم زدن با دوست صمیمی، تماشای یک برنامه‌ی طنز، بازی با حیوان خانگی و….

حتما بخوانید » انواع سبک های ارتباطی ؛ چگونه روابطی سالم‌تر و زندگی موفق‌تری داشته باشیم؟ 2021

رژیم غذایی سالم مهم است

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد نشان داد که داشتن رژیم غذایی سالم خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد. این رژیم غذایی سالم شامل مصرف غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات تازه، روغن زیتون، لبنیات کم‌چرب و ماهی می‌شود. در نقطه‌ی مقابل هم این رژیم غذایی ناسالم است که می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش دهد. یک رژیم غذایی ناسالم شامل مواردی مانند مصرف لبنیات پرچرب، غلات تصفیه‌شده، انواع شیرینی و مصرف بیش از اندازه‌ی گوشت قرمز می‌شود.

برای ورزش کردن برنامه‌ریزی کنید

درمان افسردگی بدون دارو
درمان افسردگی بدون دارو

اگر هر روز تمرینات ایروبیک یا یوگا را انجام دهید، آرامش بیشتری را تجربه می‌کنید و روحیه‌ی بهتری خواهید داشت. انجام تمرینات ایروبیک باعث ترشح اندورفین می‌شود. اندورفین یک ترکیب شیمیایی است که سیستم عصبی را تحریک می‌کند و رابطه‌ی مستقیمی با احساساتی مانند آرامش و سرخوشی دارد. این تمرینات نه تنها به حفظ تناسب اندام کمک می‌کنند، در تقویت اعتماد به نفس هم مؤثر هستند. در پژوهش‌های مختلفی اثربخشی ورزش در درمان افسردگی و کاهش علائم آن ارزیابی شده است. بیشتر این پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ورزش تأثیر مثبتی روی بیماران مبتلا به افسردگی دارد و می‌تواند به بهبود وضعیت روحی و روانی آن‌ها کمک کند.

درمان افسردگی

حتما بخوانید » بهترین کتاب‌ها برای زنان ؛ 13 کتاب الهام‌بخش که هر زنی باید بخواند 2021

تکنیک‌های آرام‌سازی را یاد بگیرید

استفاده‌ی منظم از تکنیک‌های آرام‌سازی می‌تواند به کاهش استرس، کاهش علائم افسردگی و ارتقای سطح سلامتی کمک کند. می‌توانید از یوگا، مدیتیشن، روش آرمیدگی پیش‌رونده‌ی عضلانی یا تمرینات تنفس عمیق کمک بگیرید.

پژوهشی که روی بیماران بستری مبتلا به جذام انجام شد نشان داد که استفاده از تکنیک‌های آرام‌سازی، اضطراب و علائم افسردگی در آن‌ها را کاهش می‌دهد.

یادآوری‌ها را ثبت کنید و از نزدیکان کمک بگیرید

یک دفترچه‌ی یادداشت داشته باشید و برای اینکه در خودمدیریتی موفق باشید، نشانه‌ها و یادآوری‌ها را ثبت کنید. علاوه بر این مشارکت در زندگی اجتماعی و فعالیت‌های شغلی فرصت خوبی است. می‌توانید از افرادی که با شما ارتباط نزدیک‌تری دارند برای مدیریت بیماری کمک بگیرید.

طب سوزنی را تجربه کنید

طب سوزنی با تحریک سیستم عصبی باعث انتشار انتقال‌دهنده‌های عصبی و ایجاد تغییرات بیوشیمیایی لازم در بدن می‌شود. این تغییرات روی مکانسیم هم‌ایستایی بدن تأثیر می‌گذارند. در نتیجه، فرد به لحاظ جسمی و روانی شرایط سالم‌تری را تجربه می‌کند. همچنین آزمایشات بالینی نشان داده‌اند که طب سوزنی در درمان افسردگی شدید ناشی از بارداری بسیار مؤثر است.

حتما بخوانید » نحوه مقابله با افسردگی بعد از مسافرت

از راهکارهای رفتاری استفاده کنید

فعالیت‌هایی را که برای انجام آن‌ها در طول روز برنامه‌ریزی کرده‌اید، انجام دهید و به نتیجه برسانید. برای فعالیت‌های مفید و لذت‌بخش برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه انجام فعالیت‌ها آسان‌تر شود، آن‌ها را به چند مرحله‌ی ساده‌تر تقسیم کنید. برای عمل به برنامه‌ریزی و به نتیجه رساندن فعالیت‌ها به خودتان پاداش دهید.

خواب کافی داشته باشید

خواب می‌تواند تا حد زیادی روی سلامتی روحی و روانی افراد تأثیر بگذارد. نداشتن خواب و استراحت کافی علائم مرتبط با افسردگی را تشدید می‌کند. افزایش تحریک‌پذیری، احساس خستگی، غمگین بودن، بی‌حوصلگی و عصبانیت از علائمی هستند که کمبود خواب آن‌ها را تشدید می‌کند. بنابراین مهم است که خواب کافی داشته باشید؛ هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. برای داشتن خواب کافی، شاید لازم باشد سبک زندگی خودتان را تغییر دهید. عواملی که روی کیفیت خواب شما تأثیر منفی می‌گذارند را بشناسید و رفتارتان را اصلاح کنید. رژیم غذایی نامناسب، کم‌تحرکی، مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و مصرف الکل از عواملی هستند که کیفیت خواب شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید

بسیاری از مردم برای اینکه روحیه‌ی بهتری داشته باشند، الکل و مواد مخدر را انتخاب می‌کنند. غافل از اینکه مصرف این مواد معمولا باعث تشدید اختلالات روحی و روانی به ویژه اضطراب و افسردگی می‌شود. برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی یا کاهش علائم آن، به دنبال روش‌های سالم و مطمئن باشید و مصرف الکل یا مواد مخدر را کنار بگذارید.

با افراد سالم ارتباط برقرار کنید

افرادی که می‌توانند نقش حمایتی داشته باشند و به تقویت روحیه‌ی شما کمک کنند را شناسایی کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. سعی کنید تعاملات اجتماعی سالمی داشته باشید. اگر خودتان را منزوی کنید، علائم افسردگی افزایش می‌یابند.

حتما بخوانید » افسردگی در سالمندان؛علائم و 20راه‌ درمان آن

باید تغییراتی ایجاد کنید

ارزیابی عوامل اجتماعی و محیطی مهم است. هر عاملی که باعث ایجاد احساسات ناخوشایند در شما می‌شود را شناسایی کنید و برای تغییر شرایط اقدام کنید.

شما به حمایت و پشتیبانی نیاز دارید

حمایت نزدیکان در درمان افسردگی

از نزدیکان خودتان درخواست حمایت کنید. غلبه‌ بر افسردگی به یک مبارزه‌ی طولانی نیاز دارد که نباید در آن تنها باشید. اگر بخواهید به تنهایی ادامه دهید، افکار و احساسات منفی بر شما غلبه می‌کند. در نتیجه هر روز موفقیت کمتری را تجربه می‌کنید و در نهایت امیدتان را از دست می‌دهید.

ممکن است افسردگی آنچنان شما را احاطه کرده باشد که نتوانید زیبایی‌های زندگی را جست‌وجو کنید و ترجیح بدهید در دنیای انفرادی خودتان زندگی کنید. این انزوا افسردگی شما را تشدید می‌کند و ممکن است تمایل به خودآسیبی یا خودکشی پیدا کنید.

در این شرایط دشوار باید از دیگران کمک بگیرید. از قضاوت شدن نترسید. نگرانی‌ها و ناراحتی‌های خودتان را با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید در میان بگذارید. تا وقتی با دیگران صحبت نکرده‌اید نمی‌توانید از آن‌ها انتظار داشته باشید از افکار و احساسات شما باخبر باشند و شما را درک کنند.

کمک گرفتن از خدمات مشاوره‌ای گزینه‌ی خوبی است اما شما در فضای شخصی خودتان هم به حمایت نیاز دارید. با حمایت خانواده و دوستان می‌توانید یک فضای شخصی امن و راحت ایجاد کنید.

در گروه‌های حمایتی ثبت‌نام کنید و به جلسات گروه‌درمانی بروید

عضو شدن در گروه‌های حمایتی و شرکت در گروه‌درمانی به شما کمک می‌کند با تجربیات سایر بیماران مبتلا به افسردگی آشنا شوید و نکات مفیدی را از آن‌ها یاد بگیرید. این کار باعث می‌شود کمتر احساس تنهایی کنید. از طرفی دیگر تجربیات شما هم می‌تواند برای دیگران آموزنده باشد. اگر احساس کنید که توانسته‌اید به دیگران کمک کنید، احساس ارزشمندی را تجربه خواهید کرد که می‌تواند به شما کمک کند تا بر احساس ناتوانی خودتان غلبه کنید.

حتما بخوانید » افسردگی فصلی چیست +15 روش درمان ❺❶

سخن پایانی

یک برنامه‌ی صحیح برای درمان افسردگی با توجه به شرایط و نیازهای بیمار تنظیم می‌شود. بعضی از افراد می‌توانند با تغییر سبک زندگی و درمان‌های خانگی بر افسردگی غلبه کنند اما افرادی هم هستند که به روش‌های درمانی ویژه‌ای نیاز دارند که فقط در مراکز درمانی مرتبط ارائه می‌شوند.

اما به هر حال ترک عادت‌های غلط، ایجاد تغییرات رفتاری مطلوب و تجربه کردن بعضی از درمان‌های خانگی می‌تواند اثربخشی درمان‌های رایج را بیشتر کند و در تسریع روند بهبودی مؤثر باشد. البته ممکن است کمی طول بکشد تا این تغییرات و درمان‌ها به نتیجه‌ی مطلوب خودشان برسند؛ نباید ناامید بشوید و در میانه‌ی راه آن‌ها را کنار بگذارید.

تغییرات و درمان‌های مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها بیشترین و بهترین تأثیر را روی شما دارد. سپس تغییر و درمان مناسب را با جدیت دنبال کنید. البته هنگامی که می‌خواهید روش درمانی جدیدی را امتحان کنید، باید پزشک شما اطلاع داشته باشد تا بتوانید با راهنمایی او از بروز عوارض جلوگیری کنید.

حتما بخوانید » درمان افسردگی 10 کتابی که حال و روزتان را تغییر می‌دهند 2021

منبع » Emedihealth

 

 
 
 
۰ نظر
Mahdiyar 27