در لیست 11 انیمیشن پاییزی زیبا برای لذت بردن از شب‌های بلند فصل خزان کدام انیمیشن ها قرار دارند؟ بهترین انیمیشن های پاییزی زیبا برای لذت بردن از شب‌های بلند فصل خزان کدام انیمیشن ها میباشند؟ در لیست برترین انیمیشن پاییزی زیبا برای لذت بردن از شب‌های بلند فصل خزان کدام انیمیشن ها قرار دارند؟ محبوبترین انیمیشن پاییزی زیبا برای لذت بردن از شب‌های بلند فصل خزان کدام انیمیشن ها میباشند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

هیچ چیز به اندازه‌ی فرورفتن در مبل با یک پتوی گرم و نرم به همراه یک لیوان نوشیدنی داغ و البته تماشای یک فیلم درجه یک حس و حال پاییز را منتقل نمی‌کند. حالا تصور کنید فیلم مذکور در حال و هوای این فصل هم باشد و رنگ‌های قرمز و نارنجی و موسیقی گوش‌نواز خش‌خش برگ‌ها بخش جدانشدنی از آن، بدون شک کیفتان تکمیل می‌شود و حال خوبش تا چند روز به همراهتان خواهد ماند.

 

انیمیشن پاییزی

به اندازه‌ی همه‌ی فیلم‌های سینمایی که در حال و هوای پاییز ساخته شدند، انیمیشن‌هایی وجود دارند که در دل پادشاه فصل‌ها جا خوش کردند و با رنگ‌های گرم و تصاویر چشم‌نوازشان، همه چیز را برای یک جشن تمام‌عیار آماده می‌کنند. در این مقاله مجله اینترنتی ماهتوتا سفر انیمیشنی داریم به دل جنگل‌های خزان‌زده، ماجراجویی‌های هالووینی و البته دلهره‌ی شیرین قصه‌های جن و پری در شب‌های سردِ منتهی به زمستان.

آقای فاکس شگفت‌انگیز (Fantastic Mr. Fox)

آقای فاکس شگفت‌انگیز

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • کارگردان: وس اندرسن
  • صداپیشگان: جرج کلونی، مریل استریپ، جیسن شوارتزمن، بیل مری، ویل دفو، اوون ویلسون
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۳ از ۱۰۰

تا به حال انیمیشن‌های زیادی در سبک استاپ موشن ساخته شدند که عملکرد شگفت‌انگیزی دارند و تماشای آن‌ها تجربه‌ی لذت‌بخشی است اما در میان همه‌ی آن‌ها آقای فاکس شگفت‌انگیز چیز دیگری است. وس اندرسن با خلق شخصیت‌هایی باورپذیر به همراه زیبایی‌شناسی بصری و صد البته استفاده از پالت‌های رنگی پاییزی، انیمیشن چشم‌نوازی خلق کرده که به راحتی می‌تواند با لایو اکشن‌ها رقابت کند و پیروز نهایی میدان باشد.

روباه خانواده‌دوستی به نام آقای فاکس ظاهرا توانسته بر خوی وحشی‌اش غلبه کند و در کنار خانواده و همسایگانش که هر کدام از گونه‌های مختلف جانوری هستند، زندگی آرامی دارد. با این همه هنوز هم غریزه‌ی شکار در روباه داستان ما زنده است و شب‌ها از مزارع انسان‌ها دزدی می‌کنند. تا اینکه بالاخره صاحبان مزارع تصمیم می‌گیرند هر طوری که شده دزد را دستگیر کنند. این اتفاق آقای فاکس و همسایه‌هایش را به دردسر می‌اندازد و همه باید با همکاری یکدیگر زندگی‌شان را نجات دهند.

حتما بخوانید » بهترین انیمیشن های جهان

آقای فاکس شگفت‌انگیز اقتباسی از کتابی به همین نام اثر نویسنده‌ی مشهور کودکان رولد دال است. وس اندرسن در این انیمیشن نه تنها مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب را به تصویر می‌کشد بلکه سبک خاص فیلم‌سازی و فرم منحصربه‌فردش را هم می‌توان به خوبی در آقای فاکس شگفت‌انگیز دید و از زیبایی‌های بصری پاییزی آن لذت برد.

در کنار همه‌ی این موارد استفاده از بازیگرانی مثل جرج کلونی و مریل استریپ برای صداپیشگی شخصیت‌های اصلی به ماجراجویی‌های حیوانات بانمک فیلم روح تازه‌ای بخشیده است. آقای فاکس شگفت‌انگیز انیمیشنی است که همان‌قدر که برای کودکان شگفت‌انگیز است با مفاهیم فلسفی پیچیده‌اش برای بزرگ‌سالان هم اثر تماشایی به حساب می‌آید.

حتما بخوانید » انیمیشن‌ آسیایی

کوکو (Coco)

کوکو

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • کارگردان: لی آنکریچ
  • صداپیشگان: آنتونی گونزالس، گائل گارسیا برنال، بنجامین برت، النا یوباک، رنی ویکتور
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۴ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۷ از ۱۰۰

طرفداران پر و پا قرص انیمیشن چند سالی است که به نوآوری‌های پیکسار عادت کردند اما کوکو را می‌توان یکی از جذاب‌ترین خلاقیت‌های پیکسار با همکاری والت دیزنی پیکچرز دانست که به لطف جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری، داستان دل‌انگیز و بی‌نقص و البته پالت رنگی باشکوه به اثری تبدیل شده که تماشای آن به ویژه در فصل پاییز حال و هوای عجیبی دارد.

همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردم شب‌های بلند و سرد پاییزی در کودکی بسیاری از ما با داستان‌های جن و پری به یاد آورده می‌شود که معمولا توسط مادربزرگ‌هایمان نقل می‌شدند، کوکو دقیقا یکی از همین داستان‌ها را دست‌مایه قرار داده است.

این انیمیشن از دل داستان‌ها و افسانه‌های مکزیکی زاده شده و ماجرای پسربچه‌ای به نام کوکو را به تصویر می‌کشد که عاشق موسیقی است اما همواره با مخالفت شدید خانواده‌اش روبه‌رو می‌شود. ماجراجویی‌های او برای رسیدن به خواسته‌اش باعث می‌شود به دنیای مردگان سفر و با اجدادش دیدار کند.

حتما بخوانید » انیمه‌ی جدید

کوکو توسط آدریان مولینا که اصالتی مکزیکی دارد نوشته شد. داستان بر اساس یکی از مراسم‌های سنتی مکزیک به نام روز مردگان است که هر پاییز و در ابتدای ماه نوامبر برگزار می‌شود. این انیمیشن دقیقا به اندازه‌ی چشم‌نواز بودنش، پیشینه‌ی فرهنگی قوی دارد که در تک‌تک لحظات به آن افتخار می‌کند و همین مورد است که کوکو را به اثری جذاب در سطح بین‌المللی تبدیل کرده است.

از دیگر نقاط قوت این انیمیشن می‌توان به موسیقی متن بی‌نظیر آن ساخته‌ی مایکل جاکینو اشاره کرد. کوکو برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن و بهترین ترانه‌ی فیلم شد که نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی منتقدان به فیلم است.

حتما بخوانید » بهترین فیلم‌ های علمی تخیلی

کتاب زندگی (The Book Of Life)

کتاب زندگی

  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • کارگردان: خورخه گوتیارز
  • صداپیشگان: دیه گو لونا، زویی سالدانیا، چنینگ تیتوم، ران پرلمن، کریستینا اپل گیت
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۳ از ۱۰۰

کتاب زندگی هم مثل کوکو حواشی روز مردگان به عنوان یکی از آیین‌های پاییزی مکزیکی را دست‌مایه قرار داده است. البته تفاوت‌های زیادی میان کتاب زندگی و انیمیشن پیکسار وجود دارد و هر دو در نوع خود تماشایی و چشم‌نواز هستند.

دو پسربچه مکزیکی به نام‌های خواکین و مانولو روزگار خوشی را می‌گذرانند و آرزوهای بزرگی برای آینده‌شان دارند؛ یکی دوست دارد همه‌ی توانش را در راه دفاع از شهر بگذارد و دیگری هم دوست دارد یک گاو باز حرفه‌ای و همین‌طور نوازنده‌ی گیتار شود. خواکین و مانولو هر دو عاشق دختر زیبایی به نام ماریا می‌شوند اما عشق کودکانه‌ی آن‌ها دستمایه شرط‌بندی الهه‌های سرزمین مردگان قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید » انیمیشن پرفروش

کتاب زندگی فرم بصری منحصربه‌فردی دارد و طراحی شخصیت‌ها به کتاب داستان‌های کودکان بی‌شباهت نیست. در کنار این مورد از رنگ‌های درخشان و چشم‌نواز پاییزی، روایت باشکوه از فرهنگ مکزیک و صد البته مهارت و هنر صداپیشگان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

حتما بخوانید » فیلم کره‌ ای

کورالین (Coraline)

کورالین

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • کارگردان: هنری سیلیک
  • صداپیشگان: داکوتا فانینگ، تری هچر، جان‌هاگمن، کیت دیوید
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۰ از ۱۰۰

قصه‌گویی گوتیک در آثار نیل گیمن به خوبی جا افتاده و به یکی از عناصر جدانشدنی داستان‌های او تبدیل شده است. هنری سیلیک با کارگردانی کورالین که از یکی از رمان‌های گیمن اقتباس شده است، نشان داد که جان‌مایه‌ی داستان‌های او را به خوبی درک کرده و موفق شد در این استاپ موشن زیبایی‌شناسی سبک گوتیک را به نمایش بگذارد و البته با اضافه کردن عناصر هالووینی آن را به اثری به مراتب ترسناک‌تر تبدیل کند.

دختری به نام کورالین به همراه پدر و مادرش به تازگی به خانه‌ای قدیمی و عجیب اسباب‌کشی کرده است. او که با والدینش سر ناسازگاری دارد و در محله‌ی جدید هیچ دوستی ندارد، به شدت احساس تنهایی می‌کند. تا اینکه از طریق دریچه‌ای به دنیای موازی راه پیدا می‌کند که همه‌ی اطرافیانش در آن زندگی می‌کنند و رفتارشان به شدت ایده آل است اما در لایه‌های پنهان این جهان زیبا حقایق ترسناکی پنهان شده که زندگی کورالین و خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد.

حتما بخوانید » فیلم انیمیشن

اشاره به عناصر هالووین به عنوان یکی از مراسم‌های پاییزی که در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و همچنین استفاده از رنگ‌های گرم و درخشان، کورالین را به انیمیشنی تبدیل کرده که تماشای آن در فصل پاییز حال و هوای دیگری دارد.

در نهایت این استاپ موشن با تلفیق عناصر فانتزی و ترسناک با مفاهیم پیچیده‌ی فلسفی و روان‌شناختی اثری است که برخلاف ظاهر زیبایش ممکن است کودکان را بترساند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این انیمیشن را همراه کودکان تماشا نکنید.

حتما بخوانید » کمدی سیاه

کابوس قبل از کریسمس (The Nightmare Before Christmas)

کابوس قبل از کریسمس

  • سال انتشار: ۱۹۹۳
  • کارگردان: هنری سیلیک
  • صداپیشگان: دنی الفمن، کریس ساراندون، کاترین اوهارا، ویلیام هیکی، پل روبنس
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۵ از ۱۰۰

کابوس قبل از کریسمس هم به هالووین تعلق دارد و هم به کریسمس و همیشه اختلاف‌نظرهای گسترده‌ای در این مورد وجود داد؛ بنابراین حتی اگر فهرستی درباره‌ی بهترین انیمیشن‌های زمستانی هم بنویسیم احتمالا نام این استاپ موشن در صدر می‌درخشد.

در هر صورت فصل پاییز زمان مناسبی برای تماشای کابوس قبل از کریسمس به عنوان یک استاپ موشن اغراق‌آمیز اما تماشایی است؛ چون هم با عناصر هالووینی‌اش حساب هیجان‌زده‌تان می‌کند و هم چشم‌اندازی به زمستان دارد.

کابوس قبل از کریسمس بر اساس داستانی از تیم برتون توسط هنری سیلیک کارگردانی شده است اما از آن جایی که تیم برتون در مراحل تولید آن نقش به سزایی داشت ردپای سبک منحصربه‌فردش را در تک‌تک لحظات انیمیشن می‌توان به خوبی احساس کرد. جالب است بدانید این استاپ موشن یکی از معدود آثار دیزنی است که از فرمول رایج ساخته‌های این کمپانی پیروی نمی‌کند و اتفاقا فضای نسبتا تاریکی دارد، با این وجود در گیشه هم بسیار موفق عمل کرد و بعد از گذشت سال‌ها به عنوان یکی از آثار ارزشمند دیزنی شناخته می‌شود.

حتما بخوانید » بهترین فیلم انیمیشن

ماجرای کابوس قبل از کریسمس درباره‌ی جک پادشاه کدوتنبل‌های شهر هالووین است که هر سال به همراه دوستان ترسناک و دردسرسازش مسئولیت برگزاری مراسم هالووین را بر عهده دارد. تا این که بالاخره احساس روزمرگی و نارضایتی شغلی به سراغ جک هم می‌آید و بعد از این که به صورت اتفاقی به شهر کریسمس راه پیدا می‌کند، تصمیم می‌گیرد با تلفیق مراسم هالووین و کریسمس، هیجان را به زندگی‌اش برگرداند.

حتما بخوانید » سریال کوتاه

پارانورمن (ParaNorman)

پارانورمن

  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • کارگردان: سم فول
  • صداپیشگان: کودی اسمیت مک‌فی، تاکر آلبریزی، آنا کندریک، کیسی افلک، لزلی مان
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۹ از ۱۰۰

و باز هم یک انیمیشن هالووینی دیگر برای تماشا در شب‌های بلند پاییزی. پارانورمن استاپ موشن مهجوری است که بر پایه‌ی بخشی از کلیشه‌های دوست‌داشتنی هالووین و اضافه کردن زامبی‌های بانمک و البته به همان اندازه ترسناک لحظات مفرحی را برایتان می‌آفریند. همچنین مثل سایر گزینه‌های این فهرست با استفاده از پالت‌های رنگی پاییزی به شدت چشم‌نواز است.

حتما بخوانید » بهترین انیمه های درام

پسری به نام پارانورمن توانایی دیدن ارواح را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روح مادربزرگش که اتفاقا بسیار هم بانمک است اشاره کرد. با این همه اطرافیانش فکر می‌کنند متوهم است و حرف‌های او را جدی نمی‌گیرند. تا این که شهر با تهدیدی جدی روبه‌رو می‌شود و پارانورمن باید ارواح و مردم شهر را با هم متحد و جلوی فاجعه را بگیرد.

پارانورمن عملکرد خوبی در گیشه داشت و مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. از جمله موفقیت‌هایش می‌توان به نامزدی اسکار بهترین انیمیشن و کسب جایزه‌ی بفتا در همین رشته اشاره کرد.

حتما بخوانید » فیلم درام

ولف واکرز (Wolfwalkers)

ولف واکرز

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • کارگردان: تام مور، راس استوارت
  • صداپیشگان: هونو کنافسکی، اوا ویتاکر، شان بین، سایمن مک برنی، تامی تیرنان
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۹ از ۱۰۰

ولف واکرز یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های ۲۰۲۰ بود که از بخت بد با «روح» (Soul) پیکسار هم‌زمان شد و آن‌طور که باید و شاید دیده نشد. ولف واکرز داستان فولکلور ایرلندی را دنبال می‌کند. همه‌ی تصاویر به صورت دستی نقاشی شده‌اند و از جمله انیمیشن‌های دوبعدی به حساب می‌آید که تماشایش در بحبوحه‌ی انیمیشن‌هایی که با دقیق‌ترین طراحی‌های کامپیوتری ساخته می‌شوند، لذت‌بخش و نوستالژیک است.

اثر ارزشمند کارتون سالن با طراحی چشم‌نواز فضای قرون‌وسطایی و البته جنگل‌های انبوه با رنگ‌های درخشان و جذاب پاییزی و البته حس و حال کارتون‌های دوران کودکی‌مان دقیقا همان چیزی است که کیف یک روز دل‌انگیز پاییزی را تکمیل می‌کند و شبیه هیچ تجربه‌ی انیمیشنی دیگری نیست.

حتما بخوانید » بهترین انیمه های 2020

ولف واکرز ماجرای دختربچه‌ی ماجراجو و جسوری را دنبال می‌کند که به همراه پدر شکارچی‌اش به شهری سفر می‌کند که مردمانش تحت ستم داروغه‌ی بدذات زندگی رقت باری دارند. این وضعیت بد فقط مخصوص انسان‌ها نیست و گرگ‌ها هم به بهانه‌ی آسیب به مردم توسط دار و دسته‌ی داروغه شکار می‌شوند. دختر داستان ما به صورت اتفاقی با دختربچه‌ای آشنا می‌شود که در جنگل و به همراه گرگ‌ها زندگی می‌کند. این دوستی سرآغاز ماجراهایی خطرناک است.

حتما بخوانید » فیلم کمدی احمقانه‌

خانه‌ی هیولا (Monster House)

خانه‌ی هیولا انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی

  • سال انتشار: ۲۰۰۶
  • کارگردان: جیل کنان
  • صداپیشگان: میچل موسو، سم لرنر، اسپنس لاک، استیو بوشمی، نیک کانن، مگی جیلنهال
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۵ از ۱۰۰

خانه‌ی هیولا ممکن است اندکی قدیمی به نظر برسد اما هنوز هم با تصاویر چشم‌نواز خیابان‌های پاییزی در آستانه‌ی هالووین، داستان ترسناک و دیالوگ‌های بانمکش یکی از اولین گزینه‌هایی است که برای تماشا در یک شب پاییزی می‌توانید به سراغش بروید.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های دهه‌‌ی گذشته

ماجرا درباره‌ی سه نوجوان بازیگوش و کنجکاو است که با عمارت تسخیرشده‌ای روبه‌رو می‌شوند که در آستانه‌ی هالووین شبِ کابوس واری را برایشان ایجاد می‌کند. در نهایت فراموش نکنید جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری خانه‌ی هیولا در زمان خودش بسیار قوی بود و همین عامل در کنار داستان ترسناک و هیجان انگیزش آن را به اثری تبدیل کرده که در میان انیمیشن‌های پرزرق‌وبرق امروزی، هنوز هم به اندازه‌ی روز اول تماشایی است.

حتما بخوانید  » بهترین انیمیشن های 2019

یخ‌زده ۲ (Frozen II)

انیمیشن پاییزی

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • کارگردان: کریس باک، جنیفر لی
  • صداپیشگان: کریستن بل، ایدینا منزل، جاش گد و جاناتان گروف
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۸ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۸ از ۱۰۰

دیزنی معمولا علاقه‌ی کمی به ساخت دنباله برای انیمیشن‌های پرنسس‌های محبوبش دارد اما یخ‌زده این قاعده را زیر پا گذاشت و در شرایطی که هیچ کس انتظار نداشت، به مراتب بهتر از قسمت اول عمل کرد و روایت بالغانه‌تری را دست‌مایه قرار داد.

حتما بخوانید » فیلم با جلوه‌

ماجراهای قسمت دوم در راستای فیلم اول است؛ حالا السا به عنوان ملکه‌ی یخی بر سرزمینش حکومت می‌کند. او، خواهرش آنا و دوستانشان برای پیدا کردن ریشه‌ی قدرت‌های السا به جنگلی مرموز سفر می‌کنند. خوشبختانه به لطف سفر عرفانی السا با مناظر زیبا و بدیعی از طبیعت پاییزی روبه‌رو می‌شویم که تماشای آن‌ها در یک انیمیشن رویایی و تا اندازه‌ای باورنکردنی است.

انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی انیمیشن پاییزی

در هر صورت اگر قسمت اول یخ‌زده دلِ بچه‌ها را برده بود، قسمت دوم برای بزرگ‌ترها هم جذاب است و پیشنهاد ویژه‌ی ما برای تماشا در یک شب زیبای پاییزی است.

در ادامه بخوانید » بهترین فیلم های پزشکی