رزیدنت اویل
بهترین بازی ترسناک شبیه رزیدنت اویل 8 باید تجربه کنید کدام بازی میباشد؟ در لیست 11 بازی ترسناک شبیه رزیدنت اویل 8 باید تجربه کنید کدام بازی ها قرار دارند؟ بهترین بازی های ترسناک شبیه رزیدنت اویل 8 باید تجربه کنید کدام بازی ها میباشند؟ در ادامه پاسخی جامعغ به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.
رزیدنت اویل ویلج به ژانر وحشت جذابیتی تازه بخشیده است و ما تنها درباره آنتاگونیست خون‌آشام آن صحبت نمی‌کنیم. این بازی جهانی نیمه‌باز گیرا با یکی از بهترین تجربه‌های درگیری‌های مسلحانه فرنچایز را در خود دارد آن هم برای بازی‌ای که جز عناوین اکشن محور سری نیست.
اگر به دنبال عناوین ترسناک دیگر هستید که اتمسفر دهشتناک، مضامین مستور و ماورایی سنتی و مکانیک‌های نبرد سریع مانند رزیدنت ایول ویلج دارند، به سراغ مقاله درستی آمده‌اید.در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا فهرستی از بهترین بازی‌های مشابه ویلج را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه شوید.
پری (Prey)
سازنده: آرکین استودیوز ناشر: بتزدا پلتفرم: رایانه شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
📷
شکار یک بازی شبیه‌سازی است که مخفی‌کاری، اکشن و وحشت را با هم ترکیب کرده تا داستانی علمی تخیلی درباره ساختار هویت فردی و خاطرات روایت کند. بازی در ساختمانی جریان دارد که توسط بیگانگان بی‌شکل مورد تهاجم قرار گرفته است. این بیگانگان توانایی‌هایی دارند که مدام شمارا نسبت به واقعیت دچار تردید می‌کند.
شکار بارهاوبارها تلاش می‌کند هرطور که شده لرزه بر اندامتان بیندازد اما تنش و ترس از آنچه که در گوشه کنار راهرو و یا اتاق بعدی به انتظارتان نشسته بیش از هر چیزی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بعضی از بیگانگانی که با آنها مواجه می‌شوید توانایی آن را دارند که شکل اشیا را تقلید کنند همین مسئله نزدیک شدن به اشیای روزمره مانند صندلی‌ها و میزها را به کابوسی بی‌انتها تبدیل می‌کند. علاوه بر این نوع، بعضی از بیگانگان می‌توانند از ماشین‌آلات استفاده کنند، اجساد را زنده کنند و حتی ذهن را کنترل کنند.
حتما بخوانید » بازی چند نفره
ساختمان بزرگی که بازی شکار در آن رخ می‌دهد با خطوط تمیز و نقشه بزرگ و بازش محل حیرت انگیزی برای گشت‌وگذار است. علاوه بر این، مناطق باز آن را می‌توان با کسب توانایی‌های بیشتر در طول بازی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد. مانند همتای خود رزیدنت ایول ویلج، ساختمان بازی شکار به‌اندازه پروتاگونیست آن از هویت برخوردار است و رازهای زیادی را در خود پنهان کرده که ارزش تفحص و رمزگشایی را دارند.

 

آلن ویک (Alan Wake)
سازنده: رمدی انترتینمنت تهیه‌کننده: مایکروسافت استودیوز پلتفرم: رایانه شخصی، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان
📷
با الهام‌پذیری از مجموعه‌های درام دهه نود میلادی مانند پرونده‌های ایکس و توئین پیکس، آلن ویک پرش ترسناک (جامپ اسکیر) چندانی ندارد اما جو و باورپذیر بودن آن بهتر از سایر بازی‌های انتخاب شده برای این لیست است.
آلن ویک مانند یک مجموعه کوتاه تلویزیونی هیجانی روان‌شناختی است که به بازی ویدئویی اقتباس شده است. بازی به اپیزودهایی با داستان‌نویسی منسجم تجزیه شده که هر یک ضرب‌آهنگ‌های داستانی جدیدی را با پیشروی هرچه بیشتر فاش می‌کنند. داستان بازی درباره یک نویسنده است که در یک محله کوهستانی منزوی در American Northwest گرفتار شده است.
رمدی استودیوی سازنده بازی محبوب مکس پین است و اثر تجربه آنها در ساخت بازی شخص سومی چون مکس پین در آلن ویک به‌وضوح قابل رویت است. کنترل‌های بازی روان و پاسخگو هستند که با خشکی توأم با بازی‌های مختص به این ژانر تفاوت چشمگیری دارد.
حتما بخوانید » جرات حقیقت
مردمان توسط سایه گرفتار شده شهر که بخش اعظم دشمنان شما را تشکیل می‌دهند طراحی چندان بدیع و نوآورانه‌ای ندارند اما نحوه استفاده آلن ویک از نور به‌عنوان یک مکانیسم مکمل برای گشت‌وگذار و نبرد همواره چالش برانگیزی و جذابیت بازی را حفظ می‌کند. اگر به دنبال داستانی منسجم و جذاب هستید و به جو ماورایی و اسرارآمیز ویلج علاقه دارید تجربه بازی آلن ویک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

شیطان درون ۲ (The Evil Within 2)
سازنده: تانگو گیم‌ورکس تهیه‌کننده: بتزدا سافت‌ورکس پلتفرم: رایانه شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
📷
استم (STEM) یک شبکه اجتماعی مجازی است که به مردم در سرتاسر جهان اجازه می‌دهد فانتزی‌های خود را در شهر دیجیتال یونیون به واقعیت تبدیل کنند. وقتی دخترتان لیلی، هسته مرکزی که افکار و ایده‌هایش این شبیه‌ساز را پابرجا نگه می‌دارد در شبیه‌ساز گم می‌شود وظیفه شماست که به سیستم متصل شده و او را پیش از آنکه همه چیز متلاشی شود نجات دهید.
سازنده‌های زیادی را پیدا نمی‌کنید که جرئت آن را داشته باشند جهان بازی ترسناکشان را نیمه‌باز انتخاب کنند. یونیون از چندین بخش باز تشکیل شده که بازیکن می‌تواند در آنها به گشت‌وگذار بپردازد. گشت‌وگذار در جهان شیطان درون ۲ حتی بهتر از رزیدنت ایول ۸ است تا جایی که بعد از چندین بار حضور در یک ناحیه همه چیز هنوز هم غیرقابل‌انتظار و ترسناک است.
حتما بخوانید » بهترین بازی های ویدئویی
سیستم واقعیت مجازی‌ای که از مسیر مشخص خود خارج می‌شود کلیشه دیجیتالی است که بارها مشابه آن را در مدیوم‌های مختلف دیده‌ایم اما بازی شیطان درون ۲ موفق می‌شود از القای حس کلیشه به لطف ضرب‌آهنگ فوق‌العاده خوب داستان و جهان سازی پیرامون آن دوری کند. بازیکنان رزیدنت ایول ویلج که به دنبال یک جهان کابوس وار دیگر برای غرق شدن در آن هستند حتماً باید فرصتی به جهان دیجیتال پادآرمانی شیطان درون ۲ بدهند.

 

فیئر (F.E.A.R)
سازنده: مونولیث پروداکشنز تهیه‌کننده: سرگرمی تعاملی برادران وارنر پلتفرم: رایانه شخصی، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰
📷
فیئر جواهری اغلب نادیده گرفته شده به سبک یک بازی جنگی شوتر همراه با زاویه دید گلوله (bullet time) و قدرت‌های ماورای طبیعی است. با اینکه شخصیت‌های منفی ماورای طبیعی بازی چالش‌هایی ترسناک به‌حساب می‌آیند (به لطف هوش مصنوعی فوق‌العاده بازی) اما دیدارهای غیرقابل‌پیش‌بینی دخترکی مخوف است که فیئر را به تجربه‌ای وحشت برانگیز تبدیل می‌کند.

 

بازی ترسناک
نام او آلماست و او شایسته آن است که جایگاهی در میان شکنجه گران به نام ژانر وحشت بازی‌های ویدئویی همچون نمسیس رزیدنت ایول ۳ و پیرامیدهِد سایلنت هیل ۲ داشته باشد. او تهدیدی مطلق است که قابلیت عبور از اشیا و پدیدارشدن مقابل چشمانتان را دارد. گواهی بر طراحی فوق‌العاده او آن است که هیولاهای بی‌شکل فیئر و ابر سربازهای کلون شده در برابر استعداد خالص آلما در ترساندن شما رنگ می‌بازند.
رزیدنت ایول با اینکه آغازی مشوش کننده دارد اما در انتها ترس جای خود را به اکشن و سکانس‌های درگیری مسلحانه می‌دهد. فیئر مانند بخش پایانی ویلج است که به کل بازی تعمیم داده شده است با این تفاوت که شما سلاح‌های قدرتمند و مکانیک سرگرم‌کننده بولت تایم را در اختیار دارید و گاهی اوقات وقتی به‌هیچ‌عنوان انتظارش را ندارید آلما به شما سری می‌زند تا به شما یادآور شود شکست‌ناپذیر نیستید.

 

استالکر: ندای پریپیات (S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat)
سازنده: جی اس سی گیم ورلد تهیه‌کننده: دیپ سیلور پلتفرم: رایانه شخصی
📷
استالکر: ندای پریپیات یک شوتر بقایی و وحشت پس آخرالزمانی است که در منطقه ممنوعه چرنوبیل جریان دارد. بازیکن باید علل پشت زنجیره‌ای از سقوط هلیکوپترها در مرز این منطقه را پیدا کند.
ندای پریپیات این منطقه را در قالب یک اکوسیستم پویا و زنده که راهزنان، مذهبیون آشفته حال و دلالان بازارسیاه در آن سکنی گزیده‌اند به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید تقریباً باور کنید که در آنجا یک جامعه ناهنجار سر از خاک برآورده که از سایر بخش‌های جهان توسط یک حصار سی فوتی جدا شده است و همان‌طور که باید از محل فاجعه هسته‌ای دگرگون‌کننده جهان انتظار برود، این منطقه ممنوعه واقعاً رادیواکتیو است و زادگاه موجودات جهش‌یافته‌ای شده که تنها نگاه به آنها رعشه به اندامتان می‌اندازد.
حتما بخوانید » بهترین بازی های دونفره
مانند رزیدنت ایول ویلج، بازی استالکر ندای پریپیات نبرد منسجمی ارائه می‌دهد و اتمسفری گیرا به همراه شخصیت‌های جذاب ارائه می‌کند. جهان بازی به‌قدری شگرف است که شما ساعت‌ها را صرف گشت‌وگذار در این مناطق متروکه می‌کنید جایی که با هیولاهایی جدید مخوف روبه‌رو شده و با ایدئولوژی جبهه‌های مختلف حاضر در جهان بازی آشنا می‌شوید.

 

اوت لست ۲ (Outlast 2)
سازنده: رد بارلز سازنده: رد بارلز پلتفرم: رایانه شخصی، سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
📷
بلیک لنرگمن و همسرش بر روی پرونده حل نشده یک قتل در حال تحقیق‌اند که هلیکوپترشان در نزدیکی روستایی منزوی در یکی از دره‌های آریزونا سقوط می‌کند. او به هوش آمده و متوجه می‌شود همسرش توسط یک فرقه آخرالزمانی محلی اسیر شده است که باور دارند جلوگیری از تولد ضد مسیح تنها توسط قربانی کردن یک بی‌گناه در مراسمی خاص میسر می‌شود.
وحشت اوت لست ۲ بر روی حس دائم بی قدرتی سوار است که با ازبین‌بردن تمامی راه‌های مبارزه بازیکن علیه رویداد پیش‌آمده به دست می‌آید. تنها امید بلیک برای نجات دادن همسرش و زنده جان سالم به‌دربردن از این مخمصه، گرفتار نشدن خود او به دست این فرقه است. بدین معنا که او تمام مدت باید ساکت و دور از چشم سایرین بماند. وقتی کمترین صدای ممکن می‌تواند جای شما را لو بدهد هر قدم مانند قدم آخرتان به نظر می‌رسد.
حتما بخوانید » بازی ‌گروهی
یکی از بزرگ‌ترین انتقادات وارد به رزیدنت ایول ویلج این است که عناصر ترسناک روی نیمکت ذخیره نشسته و اجازه می‌دهند اکشن به طور کامل کنترل میدان را در دست بگیرد. اگر عاشق اتمسفر و فضای ویلج هستید اما میزان ترسناکی بازی برایتان کافی نیست اوت لست ۲ گزینه بهتری برای شماست.

 

پاتولوژیک ۲ (Pathologic 2)
سازنده: آیس – پیک لاج سازنده: تاینی‌بیلد پلتفرم: رایانه شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
📷
در این بازی کمتر شناخته شده سال ۲۰۰۵ میلادی سه درمانگر به طور مجزا به یک روستای شرق اروپایی که در آن بیماری مرموزی رویت شده وارد می‌شوند. هر یک از این درمانگران که در آنجا بدون هیچ راه فراری گرفتار شده‌اند باید راهی برای درمان بیماری پیش از آنکه دیر شود پیدا کنند.
این سه نفر جداگانه کار می‌کنند و هر یک روش خود را برای پیداکردن درمان مؤثر دارند. در بعضی مواقع، اعمال یکی از آنها به طور مستقیم بر دیگری اثر می‌گذارد و تا زمانی که شما بازی را از هر سه زاویه دید انجام نداده‌اید داستان کاملاً برایتان شکل نمی‌گیرد.
پاتولوژیک ۲ به شکل عجیبی نمایشی است و در قالب پرده‌های مختلف توسط گروهی از افراد نقاب‌پوش ارائه می‌شود که دائماً شمارا مورد خطاب قرار می‌دهند، گاهی اوقات همراه با شکستن دیوار چهارم که تا حدی تشویش برانگیز است. آنها حضوری دائم و ساکت در تمامی سازوکارهای شهر دارند و شمارا از راه دور تحت‌نظر دارند که برای نجات روستا و مردمانش نهایت تلاش خود را می‌کنید.
با اینکه پاتولوژیک ۲ به‌اندازه ویلج اکشن محور نیست، شهر خلق شده برای بازی مکان خوبی برای تفحص است و شخصیت‌های فراوان و رویدادهای جالبی را در خود جای‌داده است.

 

فضای مرده (Dead Space)
سازنده: ای‌اِی ردوود شورز تهیه‌کننده: الکترونیک آرتز پلتفرم: رایانه شخصی، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰
📷
وقتی ارتباط با یک سفینه مهم در اعماق فضا قطع می‌شود، مهندس آیزاک کلارک فرستاده می‌شود تا مشکل را شناسایی و برطرف کند. در آنجا او با بازمانده اجساد خونین کارکنان سفینه روبه‌رو می‌شود که توسط گونه‌ای باستانی از بیگانگان چند ریختی قتل‌عام شده‌اند.
فضای مرده ترکیبی از بیگانه و موجود (The Thing) جان کارپنتر است. بازی خشونت‌آمیز، چندش‌آور و اغلب اوقات مشوش کننده است. شما هر لحظه قدم برداشتن در راستای راهروهای سرد و آهنین سفینه را مملو از وحشت و استرس سپری می‌کنید بی‌خبر از آنکه این بار چه دش زاده موحشی در انتظارتان کمین کرده است.
فضای مرده از رزیدنت ایول ۴ الهام گرفته و به بازیکنان تجربه‌ای رعب‌انگیز که از سکانس‌های اکشن شانه خالی نمی‌کند ارائه می‌دهد. این بازی بی شک هواداران بازی رزیدنت ایول ویلج را راضی خواهد کرد.

 

دایینگ لایت (Dying Light 2)
سازنده: تکلند تهیه‌کننده: برادران وارنر پلتفرم: رایانه شخصی، لینوکس، مک، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
📷
بازی دایینگ لایت ساخته استودیوی تکلند بازی‌ای در ژانر اکشن و ترس بقاست که سیستم ساخت‌وساز سرگرم‌کننده و سیستم نبردی رضایت‌بخش دارد. بازی از استاندارد حرکات خشکی که ژانر با آن شناخته می‌شود دوری کرده و در عوض سیستم حرکاتی آمیخته با پارکور و کاملاً روان ارائه می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد از بالای ساختمان‌ها، از پنجره‌ها و از روی حصارها به‌راحتی عبور کنند.
هاران، شهری که دایینگ لایت در آن جریان دارد تلفیقی از کهن و جدید است، جایی که ساختمان‌های بلندقامت بر روی زاغه‌نشین‌های متراکم سایه افکنده‌اند. مکانی که ساختارهای فشرده آن به‌خوبی به درخشش مکانیک‌های پارکور بازی کمک می‌کنند. پشت‌بام‌ها، پنجره‌ها، دیوارها و چراغ‌های برق همگی موانعی برای پیمایش هستند نه موانعی که باید آنها را دور زد. بقای شما به‌دور ماندن از زمین گره‌خورده است زیرا زمین قلمروی بلامنازع زامبی‌هاست.

 

رزیدنت اویل
حتما بخوانید » بازی فلسفی
دایینگ لایت تجربه جهان نیمه‌باز رزیدنت ایول ویلج را به‌صورت دوپینگ شده به بازیکنان می‌دهد. آن دسته از هواداران ویلج که دوست دارند سریع عمل کنند قطعاً از هیجان و آدرنالینی که در پیمودن نقشه‌های شهری دایینگ لایت در بدنشان به جریان می‌اندازد بسیار لذت خواهند برد.

 

رزیدنت ایول ۴ (Resident Evil 4)
سازنده: استودیو ۴ کپکام تهیه‌کننده: کپکام پلتفرم: وی، پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سوئیچ، اندروید، iOS، رایانه شخصی
📷بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک بازی ترسناک
فرنچایز رزیدنت ایول شاید شامل تعدادی از برجسته‌ترین عناوین وحشت تاریخ بازی‌های ویدئویی شود اما برای تجربه حال و هوایی مشابه رزیدنت ایول ویلج باید به گذشته دور به سراغ بازی رزیدنت ایول ۴ بروید.
رزیدنت ایول ۴ الگوی تحول بازی‌های ترسناک بود که به این ژانر بی‌رمق جانی دوباره بخشید و آن را به عصر مدرن وارد کرد. این اولین بازی رزیدنت ایول بود که پیش‌زمینه‌های از پیش رندر شده و کنترل‌های دشوار را با محیط‌های کاملاً سه‌بعدی و حرکات دوربین شخص سوم جایگزین کرد. تقریباً تمامی بازی‌های ترسناک بزرگ پس از بازی رزیدنت ایول ۴ از آن به‌عنوان یکی از منابع الهام خود نام می‌برند (از جمله تعدادی از بازی‌های حاضر در این لیست)
گیم پلی اکشن محور، سیستم مدیریت منابع و حال و هوای کلی ویلج مشخصاً از رزیدنت ایول ۴ تأثیر پذیرفته است. حتی شخصیت بازرگان بازی رفتاری مشابه همتای خود در رزیدنت ایول ۴ دارد. پس اگر همه چیز رزیدنت ایول ویلج را دوست داشتید وقت آن رسیده به سراغ منبعی که بازی از آن الهام گرفته است بروید.
بهترین بازی ترسناک
طبق گزارش‌ها، ریمیکی از این بازی در دست ساخت است اما تا سال ۲۰۲۳ میلادی از آن خبری نخواهد شد پس اگر نمی‌خواهید تا آن زمان صبر کنید می‌توانید اکنون نسخه ریسمتر شده بازی را تجربه کنید.