درمان سوختگی چیست؟ در لیست 11 درمان طبیعی سوختگی کدام راهکارها قرار دارند؟ در لیست 11 درمان سوختگی طبیعی و شگفت انگیز که واقعا موثر هستند کدام راهکارها قرار دارند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

وقتی پوست‌تان می‌سوزد ابتدا با خودتان فکر می‌کنید که چه چیزی روی پوست بگذارید تا درمان سوختگی باشد و در عین حال که درد را تسکین می‌دهد، از صدمه نیز پیشگیری کند. روشهای درمان سوختگی در خانه از موادی استفاده می‌کند که یا در کابینت آشپزخانه جا خوش کرده‌اند یا اگر کمی بگردید یک گوشه از خانه آنها را پیدا می‌کنید مثل خمیر دندان در حمام. خب ما در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا 11 درمان خانگی سوختگی را برای شما ارائه کرده‌ایم با هم آنها را مرور می‌کنیم.

استفاده از آلوئه ورا در عوض یخدرمان طبیعی سوختگی

یخ می‌تواند جریان خون به پوست را محدود کند و صدمه بیشتری به بافت وارد کند. در عوض یخ از این روش استفاده کنید: فورا بخش سوخته پوست را زیر جریان آب سرد بگیرید که به جلوگیری از گسترش زخم کمک می‌کند و حتی الامکان به مدت ۲۰ دقیقه آن را آنجا نگه دارید. چه کار دیگری می‌توان کرد؟ آلوئه ورا احتمالا بهترین درمان خانگی شناخته شده برای سوختگی است،

این ماده درد و التهاب را متوقف کرده، تورم ر اکاهش می‌دهد و رشد پوست جدید و ترمیم پوست را تحریک می‌کند. من یک بطری آلوئه ورا سی گل را در کابینت آشپزخانه گذاشته‌ام و هر وقت دچار سوختگی می‌شود سریعا از آن استفاده می‌کنم، مادرم از تاثیر شگفت انگیز و درمان سریع با آن واقعا شگفت زده شده بود. خوب است که شما نیز یک بطری از این ژل آلوئه ورا را در قفسه کمکهای اولیه‌تان داشته باشید.

درمان سوختگی با خمیر دنداندرمان خانگی سوختگی

در اینجا نحوه درمان سوختگی در صورت برخورد تصادفی با جسمی داغ بدون دستگیره یا پاشیدن آب جوش روی پوست را به شما خواهیم گفت: یک عدد تیوپ خمیر دندان نعناعی سفید رنگ ره به عنوان یک درمان خانگی در آشپزخانه‌تان داشته باشید تا سوختگیهای کوچک را درمان کنید. ابتدا آن ناحیه را با آب سرد بشویید، سپس آن را با حوله کاغذی خشک کنید و با یک لایه خمیر دندان بپوشانید.

درمان سوختگی با وانیل خوشبو

درمان سوختگی حتما بخوانید » سرما درمانی یا کرایوتراپی چیست +مزایا و معایب 2022

برای درمان سوختگی های کوچک از اسانس وانیل استفاده کنید. یک تکه پنبه را به وانیل آغشته کرده و روی پوست سوخته بزنید. بخار شدن الکل موجود در اسانس وانیل، سوختگی را خنک خواهد کرد و درد کاهش می‌یابد.

حتما بخوانید » آتاکسی

چای کیسه‌ای برای درمان سوختگی

چای سیاه حاوی اسید تانیک است که قبل از اینکه سوختگی زیاد شود درد آن را کم می‌کند. نحوه درمان سوختگی با چای کیسه‌ای به این صورت است: دو یا سه چای کیسه‌ای خنک و خیس را روی محل سوختگی قرار دهید، از باند برای نگه داشتن کیسه‌ها در جای خودشان استفاده کنید.

حتما بخوانید » آتروفی مغزی

سرکه

درمان خانگی سوختگی حتما بخوانید » زخم معده

سرکه سفید حاوی اسید استیک  است یک جز از آسپرین که می‌تواند به درمان درد، خارش و التهاب سوختگی کمک کند. همچنین یک ماده ضد عفونی کننده و آنتی سپتیک است بنابراین باعث می‌شود که بخش سوخته پوست دچار عفونت نشود.

سرکه همچنین گرما را از سوختگی خارج می‌کند که به طور طبیعی به کاهش درد کمک می‌کند. یک حوله کاغذی را در سرکه تصفیه شده فرو دهید تا یک کمپرس تسکین دهنده درست کنید یا از گلوله پنبه‌ای برای آغشته به سرکه برای درمان سوختگی استفاده کنید

حتما بخوانید » بیماری sma

درمان سوختگی با ماده‌ای همه کاره

درمان سوختگیحتما بخوانید » درمان جویدن ناخن

درمان مشهور گلو درد یعنی عسل یک ماده آنتی بیوتیک است که به پیشگیری از عفونی شدن پوست سوخته کمک می‌کند. این ماده طبیعی pH متعادل دارد که اصلا روی خوشی به باکتریها نشان نمی‌دهد و می تواند هر گونه باکتری موجود یا عفونت روی پوست را نابود کند. عسل سوختگی را هم خنک می‌کند، درد را کاهش می‌دهد و به پوست کمک می‌کند تا بهبود یابند.

حتما بخوانید » کاهش درد سنگ کلیه

درمان سوختگی با شیردرمان سوختگی حتما بخوانید » درمان افسردگی

پروتئین و چربی موجود در شیر سوختگی را تسکین داده و درمان را تقویت می‌کند. پوست سوخته را به مدت ۱۵ دقیقه در شیر بخیسانید تا سریع درمان شود. ماست با شیر کامل پر چرب نیز می‌تواند پوست سوخته را خنک و آبرسانی کند.

حتما بخوانید » بی‌خوابی علت عوارض و نحوه درمان بی خوابی و کم خوابی

جو دوسردرمان سوختگی حتما بخوانید » درمان اضطراب

جو دوسر بخاطر خواص تسکین دهنده پوست برای کاهش التهاب شاید مفیدترین راه حل برای درمان سوختگی باشد که در حال بهبودی است و شما وسوسه می‌شوید تا پوست آن را بکنید. یک فنجان جو دوسر را به حمام آب اضافه کنید، ۲۰ دقیقه بگذارید خیس بخورد تا سوختگی در بخش زیادی از پوست تسکین یابد.

هوا پوست شما را خشک می‌کند بنابراین یک لایه نازک از جو دوسر باقی می‌ماند که خارش را کاهش می‌دهد. برای بهره بیشتر از خواص تسکین دهنده، مقداری جوش شیرین را داخل آب حمام بریزید. بیکربنات جوش شیرین به تسکین پوست کمک می‌کند.

حتما بخوانید » اعتیاد به موبایل

روغن نارگیل

درمان سوختگیحتما بخوانید  » درمان کبد چرب

روغن نارگیل منبع عالی ویتامین تسکین دهنده پوست یعنی ویتامین E است و همچنین حاوی اسیدهای چرب است که خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد که به شما کمک می‌کند تا پوست‌تان را از عفونت حفظ کنید. اگر آب جوش روی پوست شما ریخت، یک درمان خانگی برای سوختگی افزودن لیمو به روغن نارگیل قبل از ماساژ پوست با آن است. خواص اسیدی آب لیمو به روشن شدن اسکار کمک می‌کند و همزمان روغن نارگیل هم به درمان آن کمک می‌کند.

حتما بخوانید » سرعت رشد مو را 10 برابر کنید افزایش سرعت رشد مو

روغن اسطوخودوس

درمان سوختگیحتما بخوانید » رایحه درمانی

یک شیمی دان فرانسوی قدرت درمانی روغن اسطوخودوس را در اوایل قرن بیستم کشف کرد. وقتی پوست دست وی در آزمایشگاه به شدت دچار سوختگی شد وی دست خود را داخل خمره روغن اسطوخودوس فرو برد، روغن درد وی را کاهش داد و به سرعت سوختگی را تسکین داد.

حتما بخوانید » درمان جوش و آکنه از زبان متخصصان پوست 19 نکته‌ی حیاتی

نحوه درمان سوختگی با روغن اسطوخودوس به روشی کنترل شده به این ترتیب است: یک قاشق چای خوری از اسانس روغنی خالص اسطوخودوس را داخل ۶۰ میلی لیتر آب داخل یک بطری اسپری بریزید. خوب تکان بدهید و روی پوست سوخته به اندازه نیازتان اسپری کنید.

حتما بخوانید » ماندالا

ویتامین C و ویتامین E

درمان سوختگی با ویتامینها حتما بخوانید » درمان میگرن با 11 راهکار طبیعی و موثر

شما ویتامین C را با قرص جوشان سرماخوردگی می‌شناسید اما آیا می‌دانید که این ویتامین در هر چیزی از درمان عفونتهای ادراری تا تسکین پوست موثر است؟ ویتامین C درمان زخم و تولید کلاژن را تقویت می‌کند؟

حتما بخوانید » پماد کالامین نحوه مصرف عوارض و نکاتی که باید بدانید

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که به ترمیم و تقویت پوست کمک می‌کند.

حتما بخوانید » آبله‌مرغان ؛ علت و علائم ، درمان ، رژیم غذایی و روش‌های خانگی برای درمان 2022

برای تسریع در روند درمان، یک درمان خانگی برای سوختگی خوردن غذاهای غنی از ویتامین C و E یا مصرف ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین C و ۱۰۰۰ واحد ویتامین E برای یک هفته یا بیشتر پس از سوختگی استفاده کنید. شما حتی می‌توانید کپسول ویتامین E را مستقیما روی سوختگی استفاده کنید تا آن را درمان کند و از ایجاد اسکار یا جای زخم جلوگیری کند.

این مقاله فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مقاله حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

بیشتر بخوانید » لخته خون ؛ کنترل و درمان با انواع روشهای طبی و خانگی 2022