در لیست بهترین بازی های 2021 برای PC، کنسول و اندروید برای کامپیوتر کدام بازی ها قراردارند؟ بهترین بازی های 2021 برای PC، کنسول و اندروید کدام بازی ها میباشند؟ بهترین بازی های 2021 برای PC، کنسول و اندروید کدام بازی ها هستند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

قرار بود بازی‌های فوق‌العاده‌ای در سال ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار بگیرند، اما انتشار آنها به تعویق افتاد. بازی‌هایی مثل نسخه جدید خدای جنگ (God of War Ragnarok) یا بتمن (Gotham Knights) که گیمرها بی‌صبرانه مشتاق امتحان‌کردن آنها بودند. با وجود این، سال ۲۰۲۱ از حیث بازی‌های منتشرشده سال خوبی بود و شاهد انتشار عناوینی بودیم که علاوه بر جلب‌توجه گیمرها، از وب‌سایت‌های معتبر نقد بازی، در رأس آنها IGN، امتیازها و نقدهای خوبی گرفتند.

در بخش ابتدایی این مقاله، چند عنوان از بهترین بازی های ۲۰۲۱ (pc و کنسول) را با توجه به امتیازشان در سایت IGN به شما معرفی خواهیم کرد. پس از آن هم درباره تعدادی از بهترین بازی های اندروید سال ۲۰۲۱ می‌گوییم. اگر از علاقه‌مندان به دنیای گیمینگ هستید و مایلید اطلاعات بیشتری راجع‌ به بهترین عناوین منتشرشده در سال جاری پیدا کنید، این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا را از دست ندهید.

بهترین بازی های کامپیوتری (pc و کنسول)

عصر فرمانروایان ۴ (Age of Empires 4)

عصر فرمانروایان ۴ از بهترین بازی های ۲۰۲۱ استراتژیک pc

امتیاز دریافتی از IGN: امتیاز ۸ از ۱۰ (عالی)
امتیاز دریافتی از metacritic: امتیاز ۸۲ از ۱۰۰
تاریخ انتشار: بیست‌وهشتم اکتبر ۲۰۲۱
پلتفرم‌ها: PC

درباره بازی جدید عصر فرمانروایان ۴

عصر فرمانروایان ۴ یک بازسازی اساسی و جالب از این سری بازی محبوب و قدیمی است. البته به‌باور منتقد وب‌سایت IGN، این بازی کاستی‌هایی دارد و گاهی بیش‌ازحد به المان‌های طراحی سری‌های قبلی بازی‌ وفادار مانده است، حال آنکه می‌شد سازندگان بازی کمی از منطقه امن بیرون بزنند و خلاقیت بیشتری برای ساخت بازی به خرج دهند. همچنین به باور او گرافیک بازی هم‌پای گرافیک بازی‌های این نسل نیست.

حتما بخوانید » بهترین بازی های دونفره

به‌رغم این کاستی‌ها، بازی نقاط قوتی هم دارد و اگر از طرف‌داران این سری بازی محبوب باشید، حتما تجربه آن برایتان ماندگار و خوشایند خواهد بود.

هیتمن ۳ (Hitman 3)

درباره هیتمن ۳، از بهترین بازی های ۲۰۲۱

امتیاز دریافتی از IGN: امتیاز ۹ از ۱۰ (فوق‌العاده)
امتیاز دریافتی از metacritic: امتیاز ۸۷ از ۱۰۰
تاریخ انتشار: بیستم ژانویه ۲۰۲۱
پلتفرم‌ها: PS5, Xbox Series X|S, PS4, Xbox One, Switch, Stadia, PC

درباره هیتمن ۳، از بهترین بازی های ۲۰۲۱

هیتمن یکی از فرنچایزهای محبوب در میان علاقه‌مندان به دنیای گیمینگ است که در ۲۰ سال اخیر با انتشار عناوین و نسخه‌های فوق‌العاده اسم‌ و رسمی برای خود به هم زده است.

هیتمن ۳ آخرین نسخه از سه‌گانه هیتمن است که اولین قسمت آن در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. پایه و اساس بازی در این قسمت پایانی هم تغییر چندانی نکرده است، اما تفاوت چشمگیر آن با دو نسخه قبلی در طراحی نقشه مکان‌هایی است که بازیکنان می‌توانند در آنها به سیاق قبل اهدافشان را به‌روش‌های خلاقانه و متفاوت شکار کنند.

هیتمن ۳ برای بازی شش نقشه بیشتر در نظر نگرفته است، اما نقشه‌ها بسیار بزرگ هستند و با توجه به این مسئله، بازی دوباره و دوباره این مراحل و تجربه روش‌های متنوع و مختلف برای کشتن اهداف تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

تنوع بازی در این قسمت پایانی به‌حدی است که هرچقدر هم بازی کنید، کماکان قادر به کشف تمام راه‌های خلاقانه برای از پا درآوردن اهداف نخواهید بود.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌ های کامپیوتر

گرایم (Grime به‌معنی دوده)

بازی گرایم

امتیاز دریافتی از IGN: امتیاز ۹ از ۱۰ (فوق‌العاده)
امتیاز دریافتی از metacritic: امتیاز ۸۱ از ۱۰۰
تاریخ انتشار: دوم آگوست ۲۰۲۱
پلتفرم‌ها: Stadia, PC

درباره بازی گرایم

بازی گرایم در سبک پلتفرمینگ (2D یا دوبعدی) است که تا حد زیادی با الهام‌گرفتن از سه‌گانه فوق‌العاده محبوب ارواح تیره (Dark Souls) ساخته و طراحی شده است. در گرایم وارد دنیایی می‌شوید که تمام سازه‌هایش از دیوارهای سنگی قدیمی درست شده‌اند و پر است از رازهای سربه‌مهری که در طول بازی آشکار خواهند شد.

حتما بخوانید » بازی ‌گروهی

نبردها و درگیری‌ها در بازی نفس‌گیر و لذت‌بخش‌اند و دشواری پیروزی، تجربه غلبه بر رقیبان را شیرین‌تر می‌کند.

رهایی چرخ‌های آتشین (Hot Wheels Unleashed)

رهایی چرخ‌های آتشین

امتیاز دریافتی از IGN: امتیاز ۹ از ۱۰ (فوق‌العاده)
امتیاز دریافتی از metacritic: امتیاز ۷۸ از ۱۰۰
تاریخ انتشار: سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۱
پلتفرم‌ها: PS5, Xbox Series X|S, PS4, Xbox One, Switch, PC

درباره بازی

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های ماشین‌های مسابقه‌ای اسباب‌بازی هستید، رهایی چرخ‌های آتشین عنوانی است که حتما امتحان‌کردنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سازندگان بازی به‌شکلی باورنکردنی در طراحی نقشه‌ها و ماشین‌های مسابقه‌ای به جزئیات توجه کرده‌اند که یکی از نقاط قوت بازی است. در این بازی می‌توانید ماشین‌های مسابقه‌ای را به صلاحدید خودتان شخصی‌سازی کنید و امکانات متعددی برای این کار در اختیار دارید.

حتما بخوانید » بازی گروهی برای طرفداران مافیا

جالب آن است که سعی شده هدایت ماشین‌های اسباب‌بازی تا حد امکان شبیه به رانندگی با خودروهای واقعی باشد که جالب‌توجه است. رهایی چرخ‌های آتشین یکی از بهترین بازی های ۲۰۲۱ در سبک آرکید (arcade) مسابقه‌ای است و اگر می‌خواهید برای چند ساعتی خوش بگذرانید و از بازی‌کردن لذت ببرید، حتما امتحان‌کردن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اقامتگاه شیطان ۴ واقعیت مجازی (Resident Evil 4 VR)

اقامتگاه شیطان ۴ از بهترین بازی های ۲۰۲۱ برای pc

امتیاز دریافتی از IGN: امتیاز ۹ از ۱۰ (فوق‌العاده)
امتیاز دریافتی از metacritic: امتیاز ۹۶ از ۱۰۰
تاریخ انتشار: یازدهم ژانویه ۲۰۲۱
پلتفرم‌ها: VR (واقعیت مجازی)

درباره نسخه واقعیت مجازی اقامتگاه شیطان ۴

اگر به دنیای گیمینگ و بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند باشید، حتما با سری بازی‌های محبوب اقامتگاه شیطان یا همان Resident Evil آشنایی دارید و احتمالا می‌دانید که نسخه چهارم این بازی در میان طرف‌داران مجموعه اثری کلاسیک و ماندگار محسوب می‌شود.

استودیوی بازی‌سازی آرماتور (Armature Studios) در همکاری با کپ‌کام (Capcom) اقدام به بازسازی این بازی فوق‌العاده محبوب برای نسخه واقعیت مجازی کرده است. نتیجه کار هم به‌باور بخش اعظم مخاطبان و منتقدان دو وب‌سایت IGN و metacritic شاهکاری است که حتما ارزش بازی‌کردن را دارد و می‌تواند ساعت‌ها سرگرمتان کند و به تجربه‌ای ماندگار بدل شود.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌های استراتژی

حلقه مرگ (Deathloop)

درباره حلقه مرگ، از بهترین بازی های ۲۰۲۱

امتیاز دریافتی از IGN: امتیاز ۱۰ از ۱۰ (شاهکار)
امتیاز دریافتی از metacritic: امتیاز ۸۸ از ۱۰۰
تاریخ انتشار: چهاردهم سپتامبر ۲۰۲۱
پلتفرم‌ها: PS5, PC

درباره حلقه مرگ، از بهترین بازی های ۲۰۲۱

حلقه مرگ بازی خلاقانه و زیبایی از استودیوی بازی‌سازی آرکین (Arkane Studios) است که از زمان انتشارش تاکنون، نظر خیلی‌ها را جلب کرده است و تعداد زیادی درباره آن نظر داده‌اند.

در این بازی شاهد دنیایی خواهید بود که از ایده و اندیشه درست شده است و این ایده‌ها با ارتباطاتی معنادار به یکدیگر مرتبط می‌شوند. در این دنیا زمان بر مکان اثر می‌گذارد، مکان بر تاکتیک‌ها و تاکتیک‌ها بر سلاح‌ها و ادوات انتخابی. این‌طوری حلقه‌ای شکل می‌گیرد که می‌تواند بازیکنان را ساعت‌ها درگیر کند و تجربه‌ای جالب و خوشایند برایشان رقم بزند.

حتما بخوانید » بازی فلسفی

ایده‌هایی که در پس طراحی و ساخت حلقه مرگ بوده‌اند بسیار خلاقانه هستند و این بازی، بازی خاصی است که مطمئنا تاکنون مانندش را ندیده‌اید. اگر دنبال ماجراجویی و تجربه‌ای خاص و جدید هستید، حتما امتحان‌کردنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیسکو الیسیوم (Disco Elysium: The Final Cut)

دیسکو الیسیوم از بهترین بازی های ۲۰۲۱

امتیاز دریافتی از IGN: امتیاز ۱۰ از ۱۰ (شاهکار)
امتیاز دریافتی از metacritic: امتیاز ۹۷ از ۱۰۰
تاریخ انتشار: سی‌ام مارس ۲۰۲۱
پلتفرم‌ها: PS5, Xbox Series X|S, PS4, Xbox One, Switch, Stadia, PC

درباره دیسکو الیسیوم

دیسکو الیسیوم خیلی بیشتر از آن چیزی است که معمولا از بازی‌ها انتظار دارید. این بازی ترکیبی است خاص و خلاقانه از داستان‌های نوآر کارآگاهی (noir-detective)، بازی‌های سنتی نقش‌آفرینی (RPG) و نظریه‌های مربوط به مکتب اگزیستانسیالیسم.

این نسخه پایانی از دیسکو الیسیوم به بازی‌ای بدل شده است که هواداران دنیای گیمینگ به‌هیچ‌وجه نباید تجربه‌اش را از دست بدهند، به‌خاطر:

  • اتفاقات غیرمنتظره و شوکه‌کننده در طول بازی؛
  • صداگذاری فوق‌العاده صداپیشگان بازی؛
  • تصمیم‌های متعددی که بازیکنان باید در طول بازی بگیرند و گاهی روند بازی را به‌کلی تغییر می‌دهند.

در این نسخه پایانی اشکلات و نقص‌های قسمت پیشین بازی به‌کلی برطرف شده‌اند و به‌باور منتقد وب‌سایت IGN، شاهکاری است که حتما ارزش بازی‌کردن و وقت‌گذاشتن را دارد.

حتما بخوانید » بازی نقش‌آفرینی

بهترین بازی های اندروید (بازی‌های رایگان)

Overboard، بهترین بازی ماه برای اندروید

overboard از بهترین بازی های ۲۰۲۱ برای اندروید

Overboard بازی خلاقانه و جالبی برای اندروید است که در ماه جاری هم به‌عنوان بهترین بازی اندرویدی انتخاب شده است. داستانش احتمالا چیزی نیست که انتظارش را می‌کشید و از کلیشه به دور است؛ شاید به همین خاطر تا این حد محبوب شده است.

در این بازی شما در نقش قاتلی خواهید بود که می‌خواهد هرطورشده کسانی را که دنبالش هستند فریب بدهد و آزادانه و بدون ترس از میله‌های زندان به مقصدش در نیویورک برسد. مطمئنا دفعه اول گیر مأموران قانون خواهید افتاد، اما به‌مرور یاد می‌گیرید که چطور با فریب‌دادن دیگران مسیرتان را برای رسیدن به آزادی هموار کنید.

خوبی بازی آن است که هر دور از آن بیشتر از نیم ساعت طول نمی‌کشد و جوری نیست که دیالوگ‌ها و تصمیم‌گیری‌های طولانی کلافه‌تان کنند.

Mini Motor Racing، از بهترین بازی های مسابقه‌ای ۲۰۲۱ اندروید

از بهترین بازی های اندروید سال ۲۰۲۱

Mini Motor Racing یک بازی ریسنیگ (مسابقه‌ای) فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز است. در این بازی، خودروهایی را هدایت می‌کنید که بیشتر به ماشین‌های کنترلی شباهت دارند تا به خودروی واقعی.

بازیکنان در این بازی باید تلاش کنند علاوه بر رسیدن به خط پایان مسابقه، یکدیگر را از میدان به در کنند. بنابراین کافی است یک لحظه نگاهتان را از صفحه گوشی بردارید تا حادثه‌ای رخ دهد و از دیگران عقب بیفتید. این مسئله بازی را هیجان‌انگیز و جذاب می‌کند.

Minecraft

Minecraft از بهترین بازی های ۲۰۲۱ برای اندروید

Minecraft از بهترین بازی های ۲۰۲۱ برای اندروید است و بر اساس نسخه دستکتاپ این بازی محبوب ساخته شده است.

یک بازی ماجراجویی تمام‌عیار که در آن می‌توانید با گذاشتن بلوک‌ها روی هم دنیای مجازی و خیالی خودتان را، هرطور که دوست دارید، درست کنید. آنچه بازی را بیش از پیش هیجان‌انگیز کرده است، اضافه‌شدن حالت نبرد برای بقا (survival) به آن است که در نسخه اندروید بازی نیز در دسترس است. با این قابلیت جدید بازی به این‌طوری شده است که صبح‌ها بلوک‌ها را روی هم می‌چینید و ساختمان می‌سازید و شب‌ها باید از خود در مقابل دشمنانی که به شما حمله می‌کنند محافظت کنید.

بازی جالب و سرگرم‌کننده‌ای است و انتخابی عالی برای گذران اوقات فراغت.

تمدن ۶ (Civilization VI)، از بهترین بازی های استراتژیک اندروید

تمدن ۶ از بهترین بازی های استراتژیک اندروید

اگر اهل دنیای گیمینگ و بازی باشید و اخبارش را دنبال کنید، حتما نام این بازی استراتژیک محبوب را شنیده‌اید. تمدن ۶ که امسال در اختیار کاربران دستگاه‌های هوشمند اندرویدی قرار گرفت، از بهترین بازی های استراتژیک اندروید است و اگر به این ژانر بازی‌ها علاقه دارید، تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید.

در نسخه اندروید بازی تقریبا تمام امکاناتی را که در نسخه PC در دسترس‌اند در اختیار دارید و تجربه چندان متفاوتی با نسخه اصلی نخواهید داشت. تمدنی را انتخاب می‌کنید و از اعصار تاریک و سنگی شروع به پیشرفت و گسترش قلمرو و تمدن خود می‌کنید تا به‌مرور زمان از این اعصار تاریک به عصر موشک‌های اتمی و فناوری‌هایی چون سفر به فضا راه می‌یابید.

حتما بخوانید » بهترین بازی های ویدئویی

لیمبو (Limbo)، از بهترین بازی های پلتفرم (دوبعدی) اندروید

بهترین بازی
بهترین بازی بهترین بازی بهترین بازی بهترین بازی بهترین بازی بهترین بازی بهترین بازی بهترین بازی بهترین بازی

این روزها با پیشرفت‌های باورنکردنی در دنیای تکنولوژی و به‌کارگیری المان‌های خلاقانه در طراحی و ساخت بازی‌های مختلف، می‌بینیم که خیلی از بازی‌ها را «شاهکار» می‌نامند. با این حال، لیمبو واقعا لایق این عنوان است.

لیمبو به‌ظاهر یک بازی پلتفرم (دوبعدی) ساده است که در آن پسربچه‌ای به‌دنبال خواهر گمشده‌اش می‌گردد و در طول مسیر به معماها و پازل‌هایی برمی‌خورد که بازیکن باید آنها را حل کند تا روند بازی ادامه یابد. اما طراحی بصری بازی، طراحی مراحل و حال‌وهوای آن بازی را به‌کلی به چیز دیگری تبدیل می‌کند و زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

علاوه بر این، در بسیاری از صحنه‌های بازی با تمام وجود احساس ترس و هیجان می‌کنید؛ مثل وقتی که هیولاهایی با چند برابر هیکل شخصیت اصلی بازی دنبال او می‌گذارند.

حتما بخوانید » جرات حقیقت

کلام آخر

بسیاری از گیمرها امسال به‌خاطر عقب‌افتادن انتشار بازی‌هایی که مدت‌ها بود انتظارشان را می‌کشیدند، کمی ناراحت و ناامید شدند. ولی اگر با دقت بیشتری بازی‌های منتشرشده در سال جاری را بررسی کنیم و زیر ذره‌بین بگذاریم، خواهیم دید عناوین زیادی در بین آنها به چشم می‌خورند که واقعا ارزش وقت‌گذاشتن دارند و از همه نظر عالی هستند. عناوینی مثل آخرین نسخه از سه‌گانه محبوب هیتمن، نسخه واقعیت مجازی بازی محبوب اقامتگاه شیطان ۴، گرایم و دیگر بازی‌هایی که شرح جزئیاتشان را در این مقاله خواندید.

می‌توانید در چند ماه پایانی سال جاری میلادی اوقات فراغت خود را با این بازی‌ها پر کنید و منتظر انتشار فرنچایزهای محبوبتان در سال بعد باشید.

حتما بخوانید » بازی چند نفره

سخن پایانی

تجربه بازی کدام‌یک از عناوین معرفی‌شده در این مقاله را داشته‌اید؟ نظرتان درباره بازی چیست و چه نظری درباره‌اش دارید؟ مایل به امتحان‌کردن بازی‌های معرفی‌شده هستید؟

اگر مایل باشید، می‌توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» نظرات و بازخوردهای خود را با ما و مخاطبان مجله اینترنتی ماهتوتا به اشتراک بگذارید. همچنین اگر فکر می‌کنید جای بازی یا عنوانی بخصوص در فهرستی که برایتان گردآوری کرده‌ایم خالی است، می‌توانید در همین قسمت نام بازی مدنظرتان را ذکر کنید و کمی راجع‌ به آن توضیح دهید.


در ادامه بخوانید » بازی ترسناک