در این مطلب گزیده ای از متن ها و جملات کوتاه و بسیار زیبا با موضوع تهران را آماده کرده ایم، برای مطالعه مجموعه شعر و متن در مورد تهران در ادامه با همراه باشید.

 
 

تکست و عکس نوشته تهران

 

تهران , متن در مورد تهران , عکس نوشته تهران , عکس پروفایل تهران و برج میلاد

به تهران که می رسم

صدای قلبم را به وضوح

می شنوم

حتی اگر رادیو هزاران بار بگوید اینجا تهران

است

باز هم دوست دارم

این جمله هر روز و هر بار تکرار شود

 

*****

تهران

نامت چقدر برازنده است

چقدر ستاره بر فراز آسمان تو

هر شب می درخشند

نیمه شب های مهتابی

چیتگر

لویزان و دربند

بهشتی زمینی

را در ذهنم تداعی می کند

 

ستاره که سوسو می زند تهران

آرام آرام می خوابد

*****

تهران زنی بود

سیاه چشم

که از تو

تمام ایستگاه‌های مترو را

خاطره داشت

تهرانِ با کفش‌های تابستانی

که پنج شنبه‌هایت

تا مغز میدان راه آهنش

رسوخ می‌کرد.

آخ تهران، تهرانِ جا مانده

روی صندلی ایستگاه…

*****

یادش بخیر بام تهران با تو پراز قرار بود و خاطره!

حالا فقط یک بلندی بی خاصیت است که دلتنگم می کند…

*****

از روی پل حافظ که رد می‌شوی‌،

روی پشت‌بام‌ خانه‌ها لباس‌هایی است

 

که انگار با باد دوره ناصرالدین‌شاه خشک می‌شود،

من این هم‌زمانی گذشته و آینده را دوست دارم.

*****

تناقض تهران امروز را دوست دارم.

می‌گویند ما روی دیو نشسته‌ایم.

ضحاک اژدهایی است که در کوه دماوند در بند است

و هرچند وقت یک بار زنجیرهایش را می‌جود و زلزله می‌آید

*****

از بوی دود و آهن و گِل مست می شود

در سرزمین من عرق کارگر سگی ست

جنــگ و جــنون و زلــــــزله؛ مــرگ و گرســنگی

اخبار یک ، سه ، چار، دو ،تهران، خبر سگی ست

*****

پیشم نباشی گریه می کنم

پیشم نباشی غصه میخورم

تو بام تهران با چشای خیس

هرچی چراغ زردِ میشمرم

*****

میترسم از این شهر لعنتی

از بام تهران از شمال شهر

از کافه های دنج با کلاس

از قهوه های تلخ مثل زهر

*****

میترسم اینکه گمت کنم

میترسم عشقم بی اثر بشه

دریاچه چیتگر بدون تو

میتونه با اشکم خزر بشه

*****

تهران شلوغه دستمو بگیر

همدست من باشو ولم نکن

اینجا منو دور از تو میکُشه

این ظلمو در حق دلم نکن

*****

بعد از تو هی سیگار،هی سیگار،هی سیگار

تهران پر از دود است،وقتش نیست برگردی؟…

*****

دیگر خالی خالی ام

تهران اشک می ریزد

من شعر می نویسم…

*****

به تو نیاز دارم

چون روزنامه به صفحهٔ نیازمندی ها

تهران به خیابان_ولیعصر

عشق به شین وسطش……

*****

می بوسمت یک روز در میدان_آزادی

می بوسمت وقتی که تهران دست ما افتاد

می بوسمت وقتی صدای تیر ها خوابید

می بوسمت وقتی سلاح از دست ما افتاد……