برای یک نویسنده باتجربه پیشبینی اینکه چه نوشته‌ای در چه شرایطی و با چه لحن و پوسته‌ای می‌تواند در سایت‌ها محبوب شود، کار دشواری نیست. با ضریب خطایی اندک، می‌توان این مطلب را پیشبینی کرد. این پیشبینی دانش و تجربه و مخاطب‌شناسی را طلب می‌کند. برخلاف تصور خیلی از ایرانی‌ها، کار در شبکه‌های اجتماعی هم یک دانش است...
 

گربه این خانم نویسنده را در این عکس پیدا کنید! – همه‌گیرشناسی‌ غیرمترقبه در شبکه‌های اجتماعی

 برای یک نویسنده باتجربه پیشبینی اینکه چه نوشته‌ای در چه شرایطی و با چه لحن و پوسته‌ای می‌تواند در سایت‌ها محبوب شود، کار دشواری نیست. با ضریب خطایی اندک، می‌توان این مطلب را پیشبینی کرد. این پیشبینی دانش و تجربه و مخاطب‌شناسی را طلب می‌کند.

برخلاف تصور خیلی از ایرانی‌ها، کار در شبکه‌های اجتماعی هم یک دانش است. منتها در ایران چون شهرت بی‌دلیل سلبریتی‌ها را دیده‌ایم، تصور می‌کنیم که نمی‌توان با یک کار علمی و برنامه‌ریزی شده در شبکه‌های اجتماعی موفق بود.

اما چه بخواهیم و نخواهیم، برخی از پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر از حدس اولیه‌مان معروف می‌شوند.

مثلا تصور می‌کنید که دارنده یک اکانت توییتر که کارش نویسندگی است و فقط ۱۳.۸ هزار نفر دنبال‌کننده دارد، حتی اگر توییت جالبی منتشر کند، چند بار لایک می‌خورد یا پست‌اش به اشتراک گذاشته می‌شود؟

من خودم با تعداد دنبال‌کننده‌هایی بیشتر از این اگر چندصد لایک بخورم با خودم فکر می‌کنم، توییت‌ام خیلی موفق بوده!

اما در ۷ ژوئن سال ۲۰۲۰ خانم کیت هیندس که ویراستار خبر رادیوی WNYC است، توییت ساده‌ای کرد که تا لحظه نگارش این نوشته بیش از ۲۲۰ هزار بار لایک خورده و نزدیک به ۴۹ هزار بار باز‌توییت شده است!

گربه این خانم نویسنده را در این عکس پیدا کنید! – همه‌گیرشناسی‌ غیرمترقبه در شبکه‌های اجتماعی

 

این توییت در مورد یک جنجال سیاسی نبود. او عکسی از کتابخانه کوچک خود در منهتن نیویورک گرفت و از مخاطبانش خواست که در این عکس گربه او را پیدا کنند!

گربه‌ها همان طور که می‌دانید، موجودات بسیار قابل انعطاف و بازیگوشی هستند و می‌توانند خود را در محدودترین فضاها، جا بدهند.

شما هم سعی کنید که گربه خانم هیندس را پیدا کنید!

نتیجه

فاکتور cool بودن و نوشتن در مورد چیزهای cute ، را دست‌کم نگیرید.

اصولا در بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی، کار خیلی‌ها این است که روزی یک ویدئو از گربه خانگی خود یا طفل کوچکشان بگیرند.

حالا همین کار را می‌توان هدف‌دارتر انجام داد. شما مجبور نیستید که یک سلبریتی خوش‌اندام و خوش‌چهره باشید تا از این فاکتور استفاده کنید. شما می‌توانید یک موجود طراحی‌شده دوست‌داشتنی خلق کنید و در رشته طراحی‌ها و کمیک استریپ‌هایی، مفهوم و اندیشه خود را از طریق این موجود بیان کنید.

اما بدون اینکه دست به دامن یک موجود ذهن‌ساخته دوست‌داشتنی شوید، اگر کاربران شما را همیشه سرحال، نکته‌سنج، شوخ و به‌روز بیابند و مدام حرف‌های متفاوت از شما بشنوند، در غوغای نوشته‌های تکراری شبکه‌های اجتماعی، باز هم می‌توانید چهره شوید.

خب، گربه را پیدا کردید؟!

منبع: یک پزشک